• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Så kul med plus i tråden och många som snart blir ruvare. Håller tummar och tår för er alla

• Micro

Grattis allihop! Själv väntar jag på att mensen ska komma efter mitt avbrutna försök, blev inget ÄP. Hur länge har det dröjt för er? Måste man vänta till ytterligare en mens innan start igen? Då hinner set bli sommarstängning:( Får se vad Dr säger, vi fick veta att chansen att de ska få ut nog många ägg för ÄP är liten men det lät som att vi får bestämma själva om vi vill göra ett försök till å de vill vi, inte redo för ÄD än. Bara d att vi haft olika Dr varje gång. ÅHoppas få testa annan metod el annan medicinering för bättre resultat.

• Längta

8 befruktade, 3 felbefruktade som dom kasserade, 4 kanske till frysen. 3 hade stannat av lite i utvecklingen. Så 1 till frysen iaf. :):)

• Längtan2013

Äntligen är man ruvare igen :) Det blev 10 ägg från äggplocket, 8 hade blivit befruktade. Vi fick tillbaka 2 st som såg väldigt bra ut, speciellt en av dom. Så nu är det bara att hoppas igen! Men nu j-vlar ska det gå vägen! Håller tummar & tår för alla er andra också ♡

• Längta
    Längtan2013 skrev 2014-03-14 14:54:22 följande:
    Äntligen är man ruvare igen :) Det blev 10 ägg från äggplocket, 8 hade blivit befruktade. Vi fick tillbaka 2 st som såg väldigt bra ut, speciellt en av dom. Så nu är det bara att hoppas igen! Men nu j-vlar ska det gå vägen! Håller tummar & tår för alla er andra också ♡

Ja de här e våran tur :):)
  • jaj13
    Längtan2013 skrev 2014-03-14 14:54:22 följande:

Så kul med två tillbaka! Håller tummarna för er alla fyra!;) Bad ni om det eller var det klinikens förslag. Om vi skulle få två befruktade ägg nästa gång (om det blir en nästa, är på RD10 idag) skulle jag gärna få tillbaka två.
  • Längtan2013

jaj13: Åh, spännande, när har du testdag? Håller tummarna!! :) Första ivf försöket fick vi 1 embryo tillbaka, men efter det har vi alltid fått 2. Har gjort 6 Ivf ( 5ET & 1 FET ) Jag tror det var vi som frågade, men kommer inte riktigt ihåg. Hur gör man för att klistra in vad nån annan skrivit?

• jaj13
    Längtan2013 skrev 2014-03-15 21:48:10 följande:
    jaj13: Åh, spännande, när har du testdag? Håller tummarna!! :) Första ivf försöket fick vi 1 embryo tillbaka, men efter det har vi alltid fått 2. Har gjort 6 Ivf ( 5ET & 1 FET ) Jag tror det var vi som frågade, men kommer inte riktigt ihåg. Hur gör man för att klistra in vad nån annan skrivit?

Testdag på söndag. Så om en vecka. Jag känner verkligen ingenting så är beredd på att göra detta minst en gång till iaf. Nåja, jag har mått bra under hela behandlingen och tycker dagarna springer iväg så det ska väl gå bra även om vi såklart hoppades att det skulle funka på första gången:) oh, så spännande att få två. Jag håller verkligen tummarna för att det är er tur nu och båda godbitarna stannar!! Tack för ditt svar, då ska vi med säga det nästa gång så kanske vi kan få två om två blir befruktade :)) när har du td? Tänker du tjuvtesta?
  • jaj13
    jaj13 skrev 2014-03-16 07:46:39 följande:
    Testdag på söndag. Så om en vecka. Jag känner verkligen ingenting så är beredd på att göra detta minst en gång till iaf. Nåja, jag har mått bra under hela behandlingen och tycker dagarna springer iväg så det ska väl gå bra även om vi såklart hoppades att det skulle funka på första gången:) oh, så spännande att få två. Jag håller verkligen tummarna för att det är er tur nu och båda godbitarna stannar!! Tack för ditt svar, då ska vi med säga det nästa gång så kanske vi kan få två om två blir befruktade :)) när har du td? Tänker du tjuvtesta?

Man trycker på " uppe i högerhörn:) jag frågade det med nyss:))
  • Pommac

Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara.

1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök?

2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket?

3. Vet ni om de har semesterstängt?

Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.