• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jaj13
    Pommac skrev 2014-03-16 08:27:38 följande:
    Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara. 1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök? 2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket? 3. Vet ni om de har semesterstängt? Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.

1) Ca 6 månader från första kontakt till spraystart. Dom rekommenderade att jag skulle operera bort myom innan behandling. 2) landstingsfinansierst 3) ja, dom har semesterstängt (juli tror jag).
  • Mars
    Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara. 1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök? 2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket? 3. Vet ni om de har semesterstängt? Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.

1) Vi fick börja i stort när vi ville nu då vi kör privat. 2) Första IVF, fick vi av landstinget och vi blev gravida första försöket. Nu är vi inne på syskonförsök och har gjort ett FET (från första ET) gick ej vägen så då köpte vi 3-pack som vi är nu inne på sista försöket av det här packet. Vi kör ET och ingen FET (Det får man bestämma i det här packet) Vi tänkte fylla frysen, för ekonomin skull då FET är billigare än ET. 3) Ja, de brukar semesterstängt men vet ej vilka veckor. Fråga bara på om det är något mer du undrar över.
  • Petto 83

Hej! Jag har några frågor till er som gör privat ivf i Umeå. Hoppas ni vill svara.

1. Hur lång tid tog det efter att ni kontaktat dem tills att ni fick starta ert första försök?

2. Köpte ni tre pack med försök på en gång eller hur gör man? Måste man betala för tre fast man tex skulle lyckas på första eller andra försöket?

3. Vet ni om de har semesterstängt?

Vi ska ringa dit i morgon men jag är väldigt ivrig. Vi har gjort en utredning i Västernorrland.

Kan svara på fråga 2: vi lyckades på vårat första försök då vi köpte ett 3-pack och fick betala fullt pris. Lite dåligt kan jag tycka men men då det blev en liten gosse så känns det lätt värt det :)
  • Längtan2013
    jaj13 skrev 2014-03-16 07:46:39 följande:
    Testdag på söndag. Så om en vecka. Jag känner verkligen ingenting så är beredd på att göra detta minst en gång till iaf. Nåja, jag har mått bra under hela behandlingen och tycker dagarna springer iväg så det ska väl gå bra även om vi såklart hoppades att det skulle funka på första gången:) oh, så spännande att få två. Jag håller verkligen tummarna för att det är er tur nu och båda godbitarna stannar!! Tack för ditt svar, då ska vi med säga det nästa gång så kanske vi kan få två om två blir befruktade :)) när har du td? Tänker du tjuvtesta?

Tack! :) Okej, håller tummarna för er! :) Vi satt in dom i fredags så det är länge kvar för oss, tror vi fick 2/4 som testdag. Får se om vi testar tidigare ;) Har ni gjort korta eller långa metoden? Har gjort långa dom 2 sista gångerna och har mått riktigt dåligt. Mådde bättre under korta.
  • Pommac

Tack så mycket för era svar! Jag har en fråga till! Jag väger för mycket för att få göra gratisförsök via landstinget men jag är såklart på väg ner i vikt. Men jag undrar: kan man kosta på ett försök och misslyckas det kan man då göra gratisförsöket senare?

• jaj13
    Längtan2013 skrev 2014-03-16 11:59:50 följande:
    Tack! :) Okej, håller tummarna för er! :) Vi satt in dom i fredags så det är länge kvar för oss, tror vi fick 2/4 som testdag. Får se om vi testar tidigare ;) Har ni gjort korta eller långa metoden? Har gjort långa dom 2 sista gångerna och har mått riktigt dåligt. Mådde bättre under korta.

Jag tycker att tiden går fort. Så mkt annat i livet och kan inte fatta att det är RD 12 imorgon:) jag har gjort långa och mått jättebra. Inte märkt något förrutom eventuellt om jag ska vara petig ett lätt illamående nåm dag i början m sprayen. Sen har humöret varit svajjigt lätt rörd men tror det beror mer på situationen än medicinen:) så för mig har det långa funkat jättebra:)
  • jennyz

Jaj: du har inte testat mer? Ska du hålla dig till TD? Tycker du är duktig...

• Mars
    Pommac skrev 2014-03-16 19:28:57 följande:
    Tack så mycket för era svar! Jag har en fråga till! Jag väger för mycket för att få göra gratisförsök via landstinget men jag är såklart på väg ner i vikt. Men jag undrar: kan man kosta på ett försök och misslyckas det kan man då göra gratisförsöket senare?

Det vet jag inte, men du borde kunna göra det. För så länge man inte har barn bör man ha rätt till landstingsförsök kan man tycka.
  • Längta

Jag e på rd4. Och e riktigt blödig och känslig. Gråter åt de mesta.. Normalt lr?

• jaj13
    jennyz skrev 2014-03-17 03:12:51 följande:
    Jaj: du har inte testat mer? Ska du hålla dig till TD? Tycker du är duktig...
    Nope, min man tycker att vi kan vänta och jag har varit på weekend med min syrra i helgen så det har som tur var varit fullt upp. Nu börjar jag en intensiv vecka så det kommer nog bara smälla till så är det söndag. Jag tror tyvärr att jag kommer ha fått mens innan dess:/ Springer på toa varje gång det "rinner till" och kollar. Har ganska mycket mensvärk nu, precis som vid mens, och orkar som inte riktigt hoppas att det är växtvärk. Känner mig som så bränd på gravtester:/ Hur är allt med dig?