• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • tusa
    Micro skrev 2014-04-01 07:00:00 följande:
    Tack för era svar. Vet inte riktigt vad vi ska gå vidare m. Alt är som ni skriver höra m annan klinik el göra ÄD i Sverige el utomlands (utan väntetid), försöka själva har vi gjort så länge så känns inte som ngt alt även om Umeå tycker d. Får landa i detta besked o fundera hur vi går vidare. Har sambon på jobbet till onsdag så får vänta på min kram:)
    {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan2013

Tack! :) Har inte riktigt fattat det än, det är vårat 6 ivf. Första ivf försöket plussade vi, men på ultraljudet så såg dom att hjärtat slog för långsamt och 1 vecka senare hade det slutat slå..det var riktigt jobbigt :( Så kommer vara en jobbig väntan till ultraljudet och kommer vara riktigt nervös..kommer nog inte våga kolla på skärmen. Santa86: Jag fick också en väldigt liten ljusrosa flytning på dag 8, tror jag det var, efter insättning. Hoppas det går bra för dig, ska hålla tummar och tår!

• santa86

Tusa: jag är idag på RD 12 då räknar jag från dagen efter återföringen.. Jag hoppas hoppas hoppas att de var de jag hade.. Jag har inte haft nå efter den dagen..

Tack längtan :) jag hoppas också på denna gång :)

• Stargazers
    santa86 skrev 2014-04-02 08:20:22 följande:
    Tusa: jag är idag på RD 12 då räknar jag från dagen efter återföringen.. Jag hoppas hoppas hoppas att de var de jag hade.. Jag har inte haft nå efter den dagen..

Tack längtan :) jag hoppas också på denna gång :)
    Det bådar gott! Var det ett 2 eller 6-dagars ni satte tillbaka? Håller verkligen tummarna för er!
    Längtan2013 skrev 2014-04-01 19:35:30 följande:
    Tack! :) Har inte riktigt fattat det än, det är vårat 6 ivf. Första ivf försöket plussade vi, men på ultraljudet så såg dom att hjärtat slog för långsamt och 1 vecka senare hade det slutat slå..det var riktigt jobbigt :( Så kommer vara en jobbig väntan till ultraljudet och kommer vara riktigt nervös..kommer nog inte våga kolla på skärmen. Santa86: Jag fick också en väldigt liten ljusrosa flytning på dag 8, tror jag det var, efter insättning. Hoppas det går bra för dig, ska hålla tummar och tår!
    Nu är det verkligen eran tur :) 
  • santa86

Stargazers: vi fick en två dagars tillbaka..

Nu när jag var på toa så kom de lite lätt rosa :/ jag blir så ledsen... Jag vet inte hur jag ska tolka de :( just nu känns de som att jorden håller på att rasa samman :,(

• trex2013
    Micro skrev 2014-03-31 17:56:25 följande:
    Trist besked idag, ingen mer ivf:( vi gjorde ett försök som det blev för få blåsor för plock å vi hade hoppats på att få göra ett till försök men nej!!! Nu vet jag inte vad vi ska göra, vi fick ju indikationer på att det Inte skulle gå m ivf så vi har ställt oss i kön för ÄD men väntetid drygt ett år men trodde/ ville ändå försöka en gång till. Ska vi söka annan klinik? Försöka själva under väntetiden på ÄD? Känner mig uppgiven, å har beslutsångest.
    Hade jag varit dig så hade jag kontaktat Falun för deras utlåtande. Om det blir något mer försök för mig via Umeå och det inte heller lyckas så kommer jag sen kontakta Falun och gå via dem istället privat. Har både hört och läst så mkt postivit om dem. du kan iaf skicka kopior av dina journaler och få ett kostnadsfritt utlåtande.
    Lycka till nu! kramar
  • trex2013

Hej Alla!

Jag har varit lite osynlig här i tråden sen i november förra året då jag fick blodproppar efter IVF behandlingen. Men jag följer er alla i tråden och önskar er alla som plussat ett STORT Grattis! Glad

Och vi andra som kämpar får försöka fortsätta stötta och hjälpa varandra så gott det går. Förhoppningsvis så kommer jag (kanske) kunna påbörja ett nytt försök innan kliniken stänger i juli.

kramar

• tusa
    santa86 skrev 2014-04-02 12:22:02 följande:
    Stargazers: vi fick en två dagars tillbaka..
    Nu när jag var på toa så kom de lite lätt rosa :/ jag blir så ledsen... Jag vet inte hur jag ska tolka de :( just nu känns de som att jorden håller på att rasa samman :,(
    Alltså på dag 14?? Varför testar du inte?? Förvånad Idag är ju motsvarande BIM och de flesta visar ju plus nu isf Solig
  • EEJ

Klas snart 9 månader (7,5 korrigerat) har snart greppat det här med att krypa...