• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Jag har fortfarande lite lätt färgad flytningar :/ men jag ville bara prova göra ett test, så jag testade för nån timma sen och de vart ett mycket svagt steck... Vill gärna visa er men vet inte hur man lägger till en bild :/

• Stargazers
    santa86 skrev 2014-04-03 12:10:34 följande:
    Jag har fortfarande lite lätt färgad flytningar :/ men jag ville bara prova göra ett test, så jag testade för nån timma sen och de vart ett mycket svagt steck... Vill gärna visa er men vet inte hur man lägger till en bild :/
    Åh det bådar gott - trots flytningarna! Är ju som sagt var inte ovanligt att ha flytningar/blödningar när mensen egentligen skulle ha kommit. Livmodern är stor och blödningen kan komma från ett ställe långt ifrån där fostret är. Hade såklart varit roligt att få se en bild, via appen går det smidigt att lägga upp bilder, så länge du fotat med mobilen vill säga?
  • Stargazers

EEJ: Vilken sötnos! Nu längtar jag ännu mer efter att vår son ska komma till världen! (Är i v 21 nu)

• Stargazers

Santa det är ju ett klart och tydligt streck! Och ÄL-sprutan ska ju ha gått ut ur kroppen vid det här laget så den kan det ju inte vara. Förstår att flytningarna oroar men det där är definitivt ett positivt graviditetstest!

• Thesse86

Har varit på VUL i dag och fått se vårt lilla mirakel på 17,3 mm med ett perfekt tickande hjärta :D Går inte att beskriva hur lycklig och befriad jag känner mig nu, som att ett ton sten släppt från mina axlar :) Firade med att åka och köpa ett par mammabyxor då jag är så himla svullen och kan inte ha mina vanliga jeans :)

• tusa

Santa, GRATTIS!!! Plus är Plus oavsett hur svagt, så du är gravid, tjoho!! Skål{#emotions_dlg.flower}

• Petto 83

Santa: grattis till pluset. Mitt plus var inte så starkt när jag testa första gången men nu sitter jag här med "lillebror" 6 månader :) Alla är ju olika, en del är inte så hormonstark i början men ett plus är alltid ett plus :)

• jennyz

Grattis santa!!! Som tidigare skrivit så är det vanligt med små blödningar, slemhinnorna blir extra sköra...

Thesse86: grattis, minns så väl den känslan!!! Lilla pyret växer så det knakar därinne, livets mirakel tycker jag!!