• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mars

Härligt att höra positiva besked! Ett stort grattis Längta!!! Nu har jag börjat med Menopur, tycker att Puregon är så mycket enklare att ta. Men huvudsaken det blir många ägg. Vet inte riktigt vad man ska göra om inte det här sista ET försöket inte vill lyckas. Synd att det är så dyrt med IVF som att man inte har nog med andra svårigheter.

• Thesse86
    Längta skrev 2014-03-31 05:20:18 följande:
    Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)
    Åååh grattis!! se det behövs bara ett :D Det var ju samma för oss, bara ett "överlevde" och det växer fortfarande i mig :) Super grattis igen!! :D :D :D
  • Micro

Trist besked idag, ingen mer ivf:( vi gjorde ett försök som det blev för få blåsor för plock å vi hade hoppats på att få göra ett till försök men nej!!! Nu vet jag inte vad vi ska göra, vi fick ju indikationer på att det Inte skulle gå m ivf så vi har ställt oss i kön för ÄD men väntetid drygt ett år men trodde/ ville ändå försöka en gång till. Ska vi söka annan klinik? Försöka själva under väntetiden på ÄD? Känner mig uppgiven, å har beslutsångest.

• Längtan2013
    Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

Grattis!!! :D Här blev det också ett PLUS!!! :D
  • jennyz

Grattis längtan!!! Så kul med många plus i tråden!!!!

Micro: vilket tungt besked, kan man vända sig till annan klinik och åtminstone få höra om de tycker att man kan försöka kanske?? Drygt att vänta ett år...

• tusa
    Micro skrev 2014-03-31 17:56:25 följande:
    Trist besked idag, ingen mer ivf:( vi gjorde ett försök som det blev för få blåsor för plock å vi hade hoppats på att få göra ett till försök men nej!!! Nu vet jag inte vad vi ska göra, vi fick ju indikationer på att det Inte skulle gå m ivf så vi har ställt oss i kön för ÄD men väntetid drygt ett år men trodde/ ville ändå försöka en gång till. Ska vi söka annan klinik? Försöka själva under väntetiden på ÄD? Känner mig uppgiven, å har beslutsångest.
    Kör på med annan klinik medan ni väntar! Cool

Kram Hjärta
  • Thildra

Längtan2013 skrev 2014-03-31 20:31:26 följande:
    Grattis!!! :D Här blev det också ett PLUS!!! :D

Grattis till er alla!
  • santa86

Grattis till er som plussat :)))

Och massor med styrkekramar till dig micro, jag håller med ovanstående, kolla av med andra kliniker och se vad dom säger..

Själv så fick jag en liten, väldigt liten ljus flytning på morgonen, de drog ner mig totalt :( vart jätte deppad.. Jag vet att de inte betyder nått men ändå, vi alla i denna tråd får hjälp att kunna plussa, så minsta lilla känning förstorar man upp och inte het hur man ska tolka de.. jätte jobbigt, min sambo kom hem efter jobbet med tulpaner och värdens behövligaste kram..

• Micro

Tack för era svar. Vet inte riktigt vad vi ska gå vidare m. Alt är som ni skriver höra m annan klinik el göra ÄD i Sverige el utomlands (utan väntetid), försöka själva har vi gjort så länge så känns inte som ngt alt även om Umeå tycker d. Får landa i detta besked o fundera hur vi går vidare. Har sambon på jobbet till onsdag så får vänta på min kram:)

• tusa
    santa86 skrev 2014-04-01 00:04:44 följande:
    Grattis till er som plussat :)))

Och massor med styrkekramar till dig micro, jag håller med ovanstående, kolla av med andra kliniker och se vad dom säger..

Själv så fick jag en liten, väldigt liten ljus flytning på morgonen, de drog ner mig totalt :( vart jätte deppad.. Jag vet att de inte betyder nått men ändå, vi alla i denna tråd får hjälp att kunna plussa, så minsta lilla känning förstorar man upp och inte het hur man ska tolka de.. jätte jobbigt, min sambo kom hem efter jobbet med tulpaner och värdens behövligaste kram..
    Vilken dag, från ÄP räknat, är du på? Det kan ju ha varit just implantationsblödningen? Förvånad