• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Längta

Kan ngn hjälpa mig lite. Ja fick plus 2-3 veckor 2 dagar innan testdag men sen på testdagen stod d 1-2 veckor?? Vad menas med d??

• santa86

Tack alla :) de känns jätte kul att få plusa igen, men nu kommer oron att de roliga ska ta slut :/

• Längta

Kliniken i Umeå ringde nyss och ja fick ett bf datum. 2 dec :) stämmer d då att ja e i v 6 nu?? Krångligt med gravidapparna när man gjort ivf. För ja gjorde äggplock den 11 mars. Ja blir jätte förvirrad :)

• jennyz

Längta: testa att lägga in i graviditetsberäknaren här på familjeliv, lägg in ÄP som ägglossningsdatum så borde det bli samma datum som kliniken sa... V6 känns rimligt, det räknas från sista mensdag som normalt borde varit ung två veckor innan ÄP...du borde vara typ 5+3 idag vilket är i v 6... Digitala testen visar dock hur länge sedan ägget befruktades vilket borde vara beräknat från ÄP... Mycket att hålla redo på men spännande!!!

• Mars

Nu har jag varit på VUL, hade bara 6 stycken folikrar som var över 11mm. Alltså svarar jag jättedåligt på Menopur, då jag annars haft ungefär 17 folikrar och fått ut cirka 10 ägg på ÄP. Fan vad jobbigt allt känns!!

• Längta
    jennyz skrev 2014-04-04 13:58:26 följande:
    Längta: testa att lägga in i graviditetsberäknaren här på familjeliv, lägg in ÄP som ägglossningsdatum så borde det bli samma datum som kliniken sa... V6 känns rimligt, det räknas från sista mensdag som normalt borde varit ung två veckor innan ÄP...du borde vara typ 5+3 idag vilket är i v 6... Digitala testen visar dock hur länge sedan ägget befruktades vilket borde vara beräknat från ÄP... Mycket att hålla redo på men spännande!!!

Jo enligt fl gravidapp så e ja v6 (5+2) :):) Fått ul tid 5 maj också :) allt e så nytt och spännande och helt klart overkligt :)
  • jennyz

Längta: ja en fantastisk tid framför er!!!!

Mars: men ibland är det bättre med färre i antal, jag fick betydligt färre när jag bytte till menopur, men bättre kvalitet och två barn...

• supernova99

Hej! Och grattis till er som plussat :) såå kul :) själv har vi varit på ett lyckat RUL och det visade sig att vi väntar en liten tjej den här gången :)

• Längta
    supernova99 skrev 2014-04-04 18:07:37 följande:
    Hej! Och grattis till er som plussat :) såå kul :) själv har vi varit på ett lyckat RUL och det visade sig att vi väntar en liten tjej den här gången :)

Wohoo va roligt :) Ja och sambon ska inte ta reda på kön har vi sagt :)