• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra
    Stargazers skrev 2014-03-25 17:55:08 följande:
    Thildra: Ja vi satte in vårat 6-dagars embryo på en lördag i november (och jag är för övrigt gravid i v 20 med det ägget). Tidigare hade de även öppet på söndagar. Så dumt att endast ha öppet mån-fre för som du säger tar ju inte kroppen helg...

Oj, november var ju typ nyss! Grattis till 20v, du är ju halvvägs nu!
  • Micro

Välkommen Hedwig! Vi har varit ner en gång, fick tyvärr avbryta försöket pga för få äggblåsor så det blev inget ÄP. Jag sa på jobbet att jag ska till läkare, har nämligen rätt till läkarbesök på betald arbetstid:) så det beror ju på men annars hade jag tagit semesterdag eller sjukanmält mig men då blir d ju karensdag vilket kostar. Om det är rätt att sjukanmäla kan ju diskuteras...

• supernova99

När det gäller helgöppet på kliniken så har dom tydligen slutat med det, jag har blivit nekad en frysåterföring också pga att det blev helgdag. Det är surt :/ länge sedan jag va in och kikade nu, trots att jag själv är gravid så kan jag inte låta bli att gå in och titta och håller tummarna stenhårt för er alla. Stargazers; har du gjort RUL? Vi ska dit på fredag.

• Micro

Som jag skrev fick jag avbryta första ivfen innan ÄP. Nu har jag äntligen fått mens igen, de tog en j-a tid. Vet ni om jag måste vänta tills efter nästa mens för nytt försök eller kan jag börja om nu omkring dag 18? Om vi nu får göra det alls:(

• Micro

Glömde fråga er som oxå går i Umeå, har ni anv gonalf eller har ni fått andra mediciner för stimulering?

• Stargazers

Thildra: Surt att vänta till nästa månad då :( Tack så mycket!

Supernova: Vi var på RUL förra veckan, allt såg bra ut och vi fick även se att det med största sannolikhet är en liten pojke i magen :) Spännande att ni också snart ska få se er lilla skatt ;)

Är också in här och kikar då och då trots graviditeten, håller tummarna för alla här inne!

• Hedwig H
    Micro skrev 2014-03-25 21:26:32 följande:
    Välkommen Hedwig! Vi har varit ner en gång, fick tyvärr avbryta försöket pga för få äggblåsor så det blev inget ÄP. Jag sa på jobbet att jag ska till läkare, har nämligen rätt till läkarbesök på betald arbetstid:) så det beror ju på men annars hade jag tagit semesterdag eller sjukanmält mig men då blir d ju karensdag vilket kostar. Om det är rätt att sjukanmäla kan ju diskuteras...

Tack för svar!
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Mars
    Micro skrev 2014-03-26 17:37:34 följande:
    Som jag skrev fick jag avbryta första ivfen innan ÄP. Nu har jag äntligen fått mens igen, de tog en j-a tid. Vet ni om jag måste vänta tills efter nästa mens för nytt försök eller kan jag börja om nu omkring dag 18? Om vi nu får göra det alls:(

Min mens har nu äntligen kommit också. Vi har kört på nästa behandling direkt efter om jag inte minns fel. Roligt om vi kan följas åt. En fråga, om det blir ÄP på en mån eller tis blir det ET på lör eller sön? För visst vill dom fortfarande långtidsodla? Hur blir det då om dom inte har helgöppet längre?
  • Micro

Mars: vore kul om bi kunde följas åt. Tyvärr är jag denna gång medveten om att chansen att det blir ÄP är liten. Jag fick inte nog många blåsor för ÄP sist så läkaren ger mig små chanser. Vi har pratat m olika läkare varje gång så jag måste ringa å få tel tid o hoppas på att få köra igen, senaste läkaren sa att det är upp till oss att bestämma om vi kör igen el går på ÄD. Hoppas d inte är lång väntetid för samtal, de verkar ju ha kris på läkarfronten som de sa till mig. Å så inte helgöppet heller:(

• Micro

Förlåt, lät lite pessimistiskt men förra ivfen som var första var vi så glada att äntligen vara igång att "fallet" när vi inte fick göra ÄP o fick besked om att ÄD kanske är enda alt så föll vi så hårt. Jag bröt ihop i flera dar, tur att sambon är lugn som en filbunke å en sann optimist:)