• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra

Hjälp?!

Åkte till fjällen över helgen, tog med CB digitala ÄL-test och fick utslag(fast lysande glad gubbe) imorse på första testdagen?!

Jag har inte numret till labbet med mig. Har de verkligen öppet idag? Har nån av er numret till hands? Eller kan jag vänta tills imorgon att ringa?

Hade inte alls väntat mig så snabb ÄL... Kan testet visa fel? Har bara provat Apotekets egna förut.

• jennyz

Thildra, tror inte att det går att få tag i någon idag, ring imorgon bitti, återföring blir i så fall på tisdag (tidigast, 2dagars odlat) så det ska funka att de får veta imorgon...

• Thildra
    jennyz skrev 2014-03-23 16:31:39 följande:
    Thildra, tror inte att det går att få tag i någon idag, ring imorgon bitti, återföring blir i så fall på tisdag (tidigast, 2dagars odlat) så det ska funka att de får veta imorgon...

Tack Jennyz! Tror D et är en 6-dagars blastocyst vilket borde isf hamna på lördag, men jag hoppas att få sätta in på fredag isf om det går.
  • Thildra
    Thildra skrev 2014-03-23 20:43:40 följande:
    Tack Jennyz! Tror D et är en 6-dagars blastocyst vilket borde isf hamna på lördag, men jag hoppas att få sätta in på fredag isf om det går.

Det blev tyvärr uppskjutet en månad...pga en jäkla dag! *suck* :-/ *Önskar de hade helgöppet...kroppen har ju liksom det!*
  • Mars

När man vill att mensen ska komma så kommer den inte! Och när man verkligen inte vill ha mens ja då kommer den!!! Vill börja med sprutorna nu! Jag har nu gått över 5 dagar, med min annars så punktliga menscykeln.

Och nej jag är inte gravid heller om ni trodde det.

Förlåt för mitt irriterande inlägg, blir så frustrerad bara!

• Stargazers
    Thildra skrev 2014-03-24 16:56:33 följande:

Det blev tyvärr uppskjutet en månad...pga en jäkla dag! *suck* :-/ *Önskar de hade helgöppet...kroppen har ju liksom det!*
    Varför får du inte komma på lördag? Har de inte öppet på lördagar längre?
  • Thildra
    Stargazers skrev 2014-03-25 07:16:54 följande:
    Varför får du inte komma på lördag? Har de inte öppet på lördagar längre?

Nej, de har stängt då. Har de haft öppet förr alltså?

De är ju "underbemannade" så det är väl kanske därför de stänger...
  • Stargazers

Thildra: Ja vi satte in vårat 6-dagars embryo på en lördag i november (och jag är för övrigt gravid i v 20 med det ägget). Tidigare hade de även öppet på söndagar. Så dumt att endast ha öppet mån-fre för som du säger tar ju inte kroppen helg...

• Hedwig H

Hej! Hoppas att jag kan hoppa in här, trots att jag och min man är helt nya i ivf-svängen. Vi har precis fått vår kallelse och ska till Umeå om två veckor för ett första möte. Eftersom vi inte bor i Umeå måste vi resa dit över dagen och vara borta från våra jobb. Jag har en fråga som någon av er mer erfarna kanske kan svara på. Hur registrerar ni era frånvarodagar (sjukskrivning, tjänsteledigt, semesterdagar etc) när ni är i Umeå för behandling? Kan ett läkarbesök klassas som sjukskrivning? För min man också? Jag har verkligen noll koll känner jag... Jag hoppas verkligen att det går bra för er här i tråden. Kram/Hedwig

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!