• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mars
    lillyhammer skrev 2014-04-10 09:45:05 följande:
    Mars: Hur gjorde ni för att öka din mans spermier? ?

Ärligt talat har han inte gjort något speciellt. Snarare tvärtom, ätit mer chips, tränat lite mindre och jobbat mycket. Vi blev lite paffa när dem meddelade att det hade ökat rejält. Annars har kliniken sagt att vitamin med zink ska öka antalet.
  • Mars
    EbbaGrön skrev 2014-04-10 15:36:32 följande:
    På onsdag blir det frysåterförande för oss, hoppas bara ägget/äggen klarar upptiningen!

Ni som gjort frysåterförande, hur går det till ungefär? Hur lång tid tar det? Gör det ont?

Någon av er som haft doktor Sofia, i såfall vad tycker ni om henne?

FET är så betydligt enklare! Det känns som att ta ett cellprov och det går ganska snabbt. Jobbigast är att vänta på om kliniken kommer ringa och meddela om upptiningen.

Dr Sofia är jättetrevlig och mycket duktig. Lycka till!!
  • dumdummast

Nu har vi kommit igång lite med utredningen. Skickade in anmälan i början på oktober, i mitten på november vara alla proven tagna. Visade sig att maken att lite simmare så han fick ta om ett prov i januari. Provsvaren på dom sa samma sak, lite simmare stod även i svaret från urologen att vi bör träffas. Så nu väntar vi på kallas dit, vilket skulle ta ca. 3 månader så den borde dyka upp snart. Bara hoppas att allt kommer igång snart. Känns som en evig väntan.

• tusa
    dumdummast skrev 2014-04-12 00:50:11 följande:
    Nu har vi kommit igång lite med utredningen. Skickade in anmälan i början på oktober, i mitten på november vara alla proven tagna. Visade sig att maken att lite simmare så han fick ta om ett prov i januari. Provsvaren på dom sa samma sak, lite simmare stod även i svaret från urologen att vi bör träffas. Så nu väntar vi på kallas dit, vilket skulle ta ca. 3 månader så den borde dyka upp snart. Bara hoppas att allt kommer igång snart. Känns som en evig väntan.
    Skönt när det rör på sig! Solig
    Ja, allt tar tid...tog 2år för oss från det att utredningen börjades till vi fick börja med första försöket, men det spelar ingen roll nu då vi är gravida i v.12 {#emotions_dlg.flower}  Hoppas verkligen inte ni behöver vänta lika länge!! Obestämd

P.s Tillhör Sunderbyn D.s
  • Mars

När ni ruvar, har ni känt några "hugg" och "ilningar" i livmodern? Tror ni att det är ett bra tecken?

• dumdummast
    tusa skrev 2014-04-12 12:15:30 följande:
    Skönt när det rör på sig! Solig
    Ja, allt tar tid...tog 2år för oss från det att utredningen börjades till vi fick börja med första försöket, men det spelar ingen roll nu då vi är gravida i v.12 {#emotions_dlg.flower}  Hoppas verkligen inte ni behöver vänta lika länge!! Obestämd

P.s Tillhör Sunderbyn D.s
    Känns dock som att bara står still denna eviga väntan är det värsta, Sen när dom har sommar stängt 3 månader också, så första samtal i Skellefteå kommer nog bli till hösten. 
    Men det vi vet är att det mest troligt blir IVF på en gång. Bara han får komma till Urologen så att kliniken i Skeå kan ta över sen. 
  • Petto 83
    Mars skrev 2014-04-12 16:38:32 följande:

När ni ruvar, har ni känt några "hugg" och "ilningar" i livmodern? Tror ni att det är ett bra tecken?

Det hade jag när vi plussade. Lite snarlikt mensvärk på nått vis :) Hoppas det blir ett fint plus för er också
  • tusa
    Mars skrev 2014-04-12 16:38:32 följande:
    Brukar vara ett bra tecken! Solig
  • EbbaGrön

Hur har ni mått av femanest och lutinus ?
    Jag har liknande mensvärk hela tiden och ett annat konstigt magont som inte går att beskriva (Känns typ som magkatarr)  =/

• tusa
    EbbaGrön skrev 2014-04-12 18:36:44 följande:
    Hur har ni mått av femanest och lutinus ?
    Jag har liknande mensvärk hela tiden och ett annat konstigt magont som inte går att beskriva (Känns typ som magkatarr)  =/
    Ja, Lutinus fick livmodern att "krampa" lite