• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snowgirl
    Thildra skrev 2014-03-17 19:20:21 följande:

Jag förstår er, vi sitter i liknande situation iom syskonförsök. Med tanke på att första är snart 11 och vår ålder rätt hög, så är våra förhoppningar låga. FL kan ju vara ett litet stöd på så sätt eftersom det finns oftast fler par i samma/liknande situation. Men det är tråkigt när det blir som tänkt och det måste också få vara ok att sörja det som inte blev av. *styrkekram* Önskar er all lycka!
    Tack {#emotions_dlg.flower} Jag har haft mycket stöd här på familjeliv Vår väg till att bli föräldrar har varit krokig och även syskonförsöken har kantats av många motgångar. Utan stödet här på familjeliv i några speciella trådar skulle jag nog ha gått upp i atomer. Några trådvänner har kommit att bli mina närmsta vänner och vi har även träffats IRL så sådana här forum har sina fördelar.  
    Hoppas att det går bra med erat FET. Jag ska hålla tummarna.

• santa86

Nu sitter vi i väntrummet för återföring :) spännande att höra hur de har gått för våra guld ägg :)

• Stargazers
    santa86 skrev 2014-03-21 13:09:28 följande:

Nu sitter vi i väntrummet för återföring :) spännande att höra hur de har gått för våra guld ägg :)

Håller tummarna!
  • Längta

Fick hem ett brev idag... Med meningen att ingen av våra ägg som skulle frysas klarade sig. De brast lite i hjärtat faktiskt.. Nu hoppas på vårt lilla i magen att de håller sig där.

• santa86

Tack stargazers :) vi fick tillbaka ett jätte fint 8 delat ägg :) de andra fina ägget odlar dom vidare som förhoppningsvis hamnar i frysen :) så av 7 ägg vart de 2 jättefina..

Längta: vilken ruvdag är du på? Tråkigt att höra, men jag håller tummarna att de var guldägget du fick nu :))

• Thildra
    santa86 skrev 2014-03-21 16:57:11 följande:
    Tack stargazers :) vi fick tillbaka ett jätte fint 8 delat ägg :) de andra fina ägget odlar dom vidare som förhoppningsvis hamnar i frysen :) så av 7 ägg vart de 2 jättefina..

Längta: vilken ruvdag är du på? Tråkigt att höra, men jag håller tummarna att de var guldägget du fick nu :))

*Håller tummarna för både santa86 och Längta*

Jag var dit imorse på VUL inför vårt FET, allt såg bra ut och om det blir som jag har räknat ut, så blir det ett "aprilskämt". (1 april!)
  • Längta
    santa86 skrev 2014-03-21 16:57:11 följande:
    Tack stargazers :) vi fick tillbaka ett jätte fint 8 delat ägg :) de andra fina ägget odlar dom vidare som förhoppningsvis hamnar i frysen :) så av 7 ägg vart de 2 jättefina.. Längta: vilken ruvdag är du på? Tråkigt att höra, men jag håller tummarna att de var guldägget du fick nu :))

Jag e på dag 7. Så jag hoppas d håller sig.
  • jennyz

Jaj13: hur mår du? TD imorgon eller hur? Hoppas och tror på fortsatt plus!!!!

Längta: synd att det inte blev några till frysen, men hoppas guldägget växer i dig, det behövs ju bara ett...

• Thesse86
    Längta skrev 2014-03-21 16:49:49 följande:
    Fick hem ett brev idag... Med meningen att ingen av våra ägg som skulle frysas klarade sig. De brast lite i hjärtat faktiskt.. Nu hoppas på vårt lilla i magen att de håller sig där.
    Vi fick samma brev, och det kändes tungt att läsa och tankarna for direkt till att "om inte de andra klarade sig hur ska då det jag har i magen ha en chans?"
    Men vet du vad? ca en vecka senare plussade vi och fortsatte plussa i en vecka! och nu är vi gravid i v 6+6. Så det behövs bara ett :) jag håller alla tummar för er. Lycka till!
  • santa86

Grattis thesse86 :)

Hur är de nu man räknar ruvdagarna? Har glömt bort, visst är de så att man räknar den dag man sätter in ägget eller?! :/ fundersam..

Längta: men så spännande :) hoppas de är guldägget :)

Thildra: de låter ju jätte bra.. De måste ju betyda att de kommer gå bra :)