• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Längta
    Thesse86 skrev 2014-04-09 18:34:06 följande:
    Vår barnmorska ville egentligen att vi skulle ha kommit in i v 6 för hälsosamtal, men vi var på inskrivning i v 10 (9+0). Så du/ni får nog välja själva vad som känns bäst för er :) Lycka till!

Problemet e att vi bor i en by utanför stan. Och här finns en barnmorska som e just här i byn bara onsdagar. Så typiskt. Så hoppas på att ja e ledig nästa onsdag så ja kan få tag i henne :)
  • Mars

Ni som har blivit gravida, vad har ni gjort efter ET och under ruvartiden? Något speciellt och något annat ni har ätit? Jag tar gärna emot lite tips!

Har ni fortsatt sportat under den tiden? Eller har ni bara tagit enkla promenader? Vet ej riktigt hur jag ska göra med träningen, fortsätta leva som vanligt eller bara sitta och ta det lugnt i soffan. Vad är bäst för embroyet? Att få det lugn & ro eller att det "skvalpar" runt i livmodern?

För att hitta den vackraste gläntan i skogen måste man våga vara vilsen en liten stund
  • Petto 83
    Mars skrev 2014-04-09 22:43:36 följande:

Ni som har blivit gravida, vad har ni gjort efter ET och under ruvartiden? Något speciellt och något annat ni har ätit? Jag tar gärna emot lite tips! smile1.gif

Har ni fortsatt sportat under den tiden? Eller har ni bara tagit enkla promenader? Vet ej riktigt hur jag ska göra med träningen, fortsätta leva som vanligt eller bara sitta och ta det lugnt i soffan. Vad är bäst för embroyet? Att få det lugn & ro eller att det "skvalpar" runt i livmodern?

För att hitta den vackraste gläntan i skogen måste man våga vara vilsen en liten stund
    Jag har levt som vanligt. Dock har jag blivit överstimulerad och sist träffade dom en nerv och ett kärl så de första dagarna har jag varit rätt mör. Lyckades även få magsjuka samma dag som ET men det blev en bebis ändå :)
  • jennyz

Jag levde rätt som vanligt jag också, gick på akupunktur både innan ET och efter, sist fick jag UVI i samband med ET men blev gravid ändå... doktorn sa att man skulle tänka sig som gravid och skippa sådant som som tex skoter och hästridning där man kan falla och slå sig, annars leva som vanligt... Jag tränar dock inte så hårt i vanliga fall heller så jag började inte under ruvartiden...

• Mars

Ok, då kanske jag ska skippa träningen under ruvartiden (brukar ändå inte träna allt för intensiv). Det kanske räcker med promenader.

Akupunktur har jag funderat på, men jag kommer från en liten ort och det finns inte många akupunkturen här.

Har ni ätit något speciellt eller något ni har undvikit?

• santa86

Mars: jag har varit jätte lat, legat i soffan och slappat så mycke jag har kunnat.. På jobbet har jag lurat till mig kassa passen så jag inte har behövt lyfta tungt på golvet :)

Jag har läskiga flytningar som man har oro för, så de kanske är därför jag är extra lugn..

I mat väg har jag inte tänkt så mycke, har bara skippat räkor, mögelostar m.m.. Sånt man ska låta bra om man väntar barn.. Förebyggande syfte hihi.. :)

• Längtan2013
    Thesse86 skrev 2014-04-03 19:42:42 följande:
    Har varit på VUL i dag och fått se vårt lilla mirakel på 17,3 mm med ett perfekt tickande hjärta :D Går inte att beskriva hur lycklig och befriad jag känner mig nu, som att ett ton sten släppt från mina axlar :) Firade med att åka och köpa ett par mammabyxor då jag är så himla svullen och kan inte ha mina vanliga jeans :)

Åh vad härligt! Grattis!! :) Längtar tills vi får göra VUL :) Just nu är man sååå nervös..men försöker tänka positivt.
    santa86 skrev 2014-04-03 17:34:31 följande:
    Nu har jag fixat appen.. Här är testet jag tog jag tidigare idag..

Grattis!! :)
  • lillyhammer
    Mars skrev 2014-04-07 16:17:58 följande:
    Nu är vi hemma efter ÄP idag. Trots Menopur blev det 15 ägg!! Bäst hittills. Vet inte om det är många omogna. Dessutom fick vi veta att sambons spermier har ökat massa i antal. Nu gäller det bara att hoppas att äggen vill befruktas och sedan det största problemet att det vill fästa sig!
    Mars: Hur gjorde ni för att öka din mans spermier? ?
  • EbbaGrön

På onsdag blir det frysåterförande för oss, hoppas bara ägget/äggen klarar upptiningen!
    Ni som gjort frysåterförande, hur går det till ungefär? Hur lång tid tar det? Gör det ont?

Någon av er som haft doktor Sofia, i såfall vad tycker ni om henne?

• santa86

Ebbagrön: förra gången vi gjorde ett frys återföring så gick de bra, de är som en vanlig återföring. De gick fort och lätt :)