• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Hej tjejer.. Hur mår alla ruvare? Själv är jag på RD 15 och de visar fortfarande positivt, har fortfarande bruna flytningar :/ jag har som inte direkt kännt mig nå anurlunda, tycker dock idag att de känns lite i brösten och lite spänningar i tjejmagen.. Vill fortfarande inte känna efter för mycke..

• Mars

Nu är vi hemma efter ÄP idag. Trots Menopur blev det 15 ägg!! Bäst hittills. Vet inte om det är många omogna. Dessutom fick vi veta att sambons spermier har ökat massa i antal. Nu gäller det bara att hoppas att äggen vill befruktas och sedan det största problemet att det vill fästa sig!

• santa86

Mina bruna flytningar har avtagit och jag har nått min testdag.. Så här ser de ut idag :) strecket har blivit mycke starkare slag för dag.. Så hoppet kanske inte är ute.. Fröet kanske har grot fast ändå :)

• Längta
    santa86 skrev 2014-04-08 08:08:04 följande:
    Mina bruna flytningar har avtagit och jag har nått min testdag.. Så här ser de ut idag :) strecket har blivit mycke starkare slag för dag.. Så hoppet kanske inte är ute.. Fröet kanske har grot fast ändå :)

Wooohoooo GRATTIS :):)
  • Längta

Hur ska jag göra.. Jag ska till min fertilitetsläkare den 5 maj på ul. Går in i vecka 7 imorrn. Men hur gör jag med barnmorskan. När ska jag höra av mig dit??

• tusa
    Längta skrev 2014-04-08 10:08:13 följande:
    Hur ska jag göra.. Jag ska till min fertilitetsläkare den 5 maj på ul. Går in i vecka 7 imorrn. Men hur gör jag med barnmorskan. När ska jag höra av mig dit??
    Det kan du göra när du vill. Jag bokade tid igår och ska dit på inskrivning på torsdag, v.11+1.
    Jag har velat vänta på vecka 12, men gjorde ett felfritt VUL igen igår så jag törs känna mig "säker" redan nu.

Vissa ringer ju in samma dag de plussar, så känn efter hur du vill göra!

Santa Solig
  • Mars
    Mars skrev 2014-04-07 16:17:58 följande:
    Nu är vi hemma efter ÄP idag. Trots Menopur blev det 15 ägg!! Bäst hittills. Vet inte om det är många omogna. Dessutom fick vi veta att sambons spermier har ökat massa i antal. Nu gäller det bara att hoppas att äggen vill befruktas och sedan det största problemet att det vill fästa sig!

• Thesse86
    Längta skrev 2014-04-08 10:08:13 följande:
    Vår barnmorska ville egentligen att vi skulle ha kommit in i v 6 för hälsosamtal, men vi var på inskrivning i v 10 (9+0). Så du/ni får nog välja själva vad som känns bäst för er :) Lycka till!