Tjuvläser lite här... Grattis alla plussare i tråden och massor med styrka till alla kämpar vidare!
Störtdök idag efter ytterligare en motgång. Man letar sig snabbt hit för att söka tröst och läsa om alla som lyckas efter lång kamp...
Själv väntar jag på att starta IVF nr 6. Gravid på 4:e försöket, MF i vecka 9. 5:e försöket gjordes i februari, min mens blev naturligtvis sen denna gången så att ÄP/ET krockade med klinikens påskstängning. Så blir det långa protokollet istället och det känns som en evighet till det är dags... Förra året prickade vi ET till påskafton, men kliniken hade öppet då. Hade jag vetat om att Umeå försämrat sin service så radikalt med helgstängningar etc. så hade vi köpt detta 3-pack någon annanstans. Det räcker liksom med att ens kropp sätter begränsningar i möjligheten att bli gravid... Så, nu fick jag ut lite ilska...
lillyhammer skrev 2014-04-10 09:45:05 följande:
Mars: Hur gjorde ni för att öka din mans spermier? ?
Vi hade problem med rörlighet och kvalitet på spermierna, men min sambo började knapra "PROFERTIL", D-vitamin och Omega3 knappt 2 månader innan vårt 5:e försök. Kvalitet förbättrades radikalt (trots att han inte ätit tillskott i 3 månader, vilket är den tid det tar för hela banken att förnya sig), så läkaren sa att vi egentligen inte längre behövde göra ICSI, men vi fick göra det ändå för att maximera chanserna... Kan inte tro annat än att tillskotten tillsammans med en bättre arbetssituation med mindre stress gjorde underverk! "PROFERTIL" innehåller inga konstigheter, endast olika typer av vitaminer etc. (bl.a. zink, folsyra, antioxidanter, L-Carnitine, L-Arginine) som är bra ur fertilitetssynpunkt. Det unika är att allting är färdigdoserat i en och samma tablett! Dyrt, men värt pengarna!