• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mars
    äralltupptaget skrev 2014-04-17 09:52:09 följande:
    oj vad ni alla skriver, har inte varit in på ett bra tag i denna tråden.

Men kan ni inte uppdatera en lista på vilka som är gravida / ruvare osv.. ? :)  Kul att bli uppdaterad

Någon skerv om att äggen inte gick att frysa.

Jag fick ut 15 ärr när ajg gjorde ÄP, så dom långtidsodlade, när vi före in 1 vecka senare 1¨ärr, så frös dom ner 1 och odlade vidare dom andra ( 4 st ) sedan fick jag ett brev hem att alla dött, eller .. ja dom hade kasserat.Så vi fick bara 1 i frysen. Man blir ju jätteledsen och tror att det är kört, men vi fick ett plus, och det visade sig tom vara tvilligar, tyvärr dog den ena i v 12 men den andra klarade sig, och fyller snart 4 månader. Så bara för att man inte får några till frysen så kan det gå vägen! Är ett levande bevis på det ! :)

Glad påsk på er alla !

Tack för dina fina ord. Då kanske det ändå finns lite hopp. Glad Påsk!
  • trex2013
    Mars skrev 2014-04-17 08:17:39 följande:

Jag hade det problemet också. Inte att tarmarna var ivägen utan min cysta. Samt att jag inte var så kissnödig. De fick hålla på ett tag, men förhoppningsvis gjordes det mer noggrant då. Du behöver nog inte vara orolig. Kliniken vill väl ha bra statistik så de vill nog inte slarva med det.

Hittade en bra sida att följa nu dag för dag: www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfe...
    En fråga du nämner cysta, har du endometrios? Jag har endo och två stora cystor på vänster äggstock.
    Jag hoppas på att få utskrivet prednisolon inför mitt kommande försök. Äter du kortison?
  • trex2013
    EbbaGrön skrev 2014-04-16 17:41:47 följande:
    Då var man ruvare till en blastocyst =)
    vilken påskpresent! :)

• trex2013
    äralltupptaget skrev 2014-04-17 09:52:09 följande:
    oj vad ni alla skriver, har inte varit in på ett bra tag i denna tråden.
    Men kan ni inte uppdatera en lista på vilka som är gravida / ruvare osv.. ? :)  Kul att bli uppdaterad

Någon skerv om att äggen inte gick att frysa.
    Jag fick ut 15 ärr när ajg gjorde ÄP, så dom långtidsodlade, när vi före in 1 vecka senare 1¨ärr, så frös dom ner 1 och odlade vidare dom andra ( 4 st ) sedan fick jag ett brev hem att alla dött, eller .. ja dom hade kasserat.Så vi fick bara 1 i frysen. Man blir ju jätteledsen och tror att det är kört, men vi fick ett plus, och det visade sig tom vara tvilligar, tyvärr dog den ena i v 12 men den andra klarade sig, och fyller snart 4 månader. Så bara för att man inte får några till frysen så kan det gå vägen! Är ett levande bevis på det ! :)

Glad påsk på er alla !
    tack du ger mig också hopp! har aldrig fått något till frysen trots många ägg ut men alltid få befruktade och noll till frysen. jag hoppas så att det lyckas för mig också på mitt kommande försök
  • Hedwig H
    trex2013 skrev 2014-04-17 12:25:42 följande:
    En fråga du nämner cysta, har du endometrios? Jag har endo och två stora cystor på vänster äggstock.

Jag hoppas på att få utskrivet prednisolon inför mitt kommande försök. Äter du kortison?

Jag har också endo men inga cystor vad vi vet. (Eller i alla fall inga synliga cystor.) Däremot misstänker de att min ena äggstock sitter fast i något, vilket kan försvåra ett äggplock. Du hoppas på att du får prednisolon innan, vad är det för medicin och vad är den till för?
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Mars
    trex2013 skrev 2014-04-17 12:25:42 följande:

Ja, jag har endo, en så kallade chokladcysta. De upptäckte den vid vårt första syskonförsök. Jag äter inget har inte allt för mycket besvär med den. Har du mycket ont?
  • EbbaGrön

Ni som vill får gärna skriva in er, kul att se vart alla befinner sig!

Väntrummet:

Sprayar:

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:
    EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4

Gravid Gravida Gravid

• Mars
    EbbaGrön skrev 2014-04-20 07:16:24 följande:
    Ni som vill får gärna skriva in er, kul att se vart alla befinner sig!

Väntrummet:

Sprayar:

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:

Mars, syskonförsök

Gravida 

• tusa
    Väntrummet:

Sprayar:

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:

Gravid Gravida Gravid

Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet.