• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99
    tusa skrev 2014-04-20 17:00:09 följande:
    Väntrummet:

Sprayar:

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:

EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4

Gravida 

Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet.

Supernova 009: gravid på 4 syskonförsöket BF 25/8
  • Mars

Väntrummet:

Sprayar:

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:

Mars, syskonförsök 4 gången

Gravida

• EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-21 08:49:13 följande:
    EbbaGrön hur mår du? Har du några känningar?
    Dom enda känningar jag har det är från lutinus och femanest tror jag. För alltid efter jag tagit det så får jag typ "mensvärk" . Annars känns det inte så speciellt mycket, sj då?
    Är så sjukt nyfiken på att testa snart, dagarna går sååå sakta !
  • Mars
    EbbaGrön skrev 2014-04-21 09:42:31 följande:
    Dom enda känningar jag har det är från lutinus och femanest tror jag. För alltid efter jag tagit det så får jag typ "mensvärk" . Annars känns det inte så speciellt mycket, sj då?

Är så sjukt nyfiken på att testa snart, dagarna går sååå sakta !

Jag känner nada! :( Lite dragningar men oftast är det efter när jag har tagit Lutinus. Skulle vilja tjuvtesta, men vågar inte riktigt. Så länge inte man vet kan man hoppas lite ändå.
  • EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-21 13:14:12 följande:

Jag känner nada! :( Lite dragningar men oftast är det efter när jag har tagit Lutinus. Skulle vilja tjuvtesta, men vågar inte riktigt. Så länge inte man vet kan man hoppas lite ändå.
    Jag funderar också på att tjuvtesta, iså fall tidigast på fredag.
    Vilken dag har du testdag?
  • Thildra

Väntrummet: Thildra Sprayar: Sprutar: Väntar på äggplock: Ruvar: EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4 Mars, syskonförsök 4 gången Gravida Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet. Supernova 009: gravid på 4 syskonförsöket BF 25/8

• trex2013
    Hedwig H skrev 2014-04-17 14:38:03 följande:

Jag har också endo men inga cystor vad vi vet. (Eller i alla fall inga synliga cystor.) Däremot misstänker de att min ena äggstock sitter fast i något, vilket kan försvåra ett äggplock. Du hoppas på att du får prednisolon innan, vad är det för medicin och vad är den till för?
    Prednisolon är kortison som kan hjälpa till att dämpa inflammationer och dämpa kroppens immunsförsvar inför en IVF behandling (mkt vanlig att få det utskrivet utomlands vid IVF behandlingar). Om man har endo så är det vanligt att man har ett överaktivt immunförsvar och då stöts ägget bort innan det ens hinner fästa.  Läs här: www.prednisolon.se/anvandning/prednisolon-ivf.html
    Mars skrev 2014-04-17 16:29:10 följande:

Ja, jag har endo, en så kallade chokladcysta. De upptäckte den vid vårt första syskonförsök. Jag äter inget har inte allt för mycket besvär med den. Har du mycket ont?
    jag har två chokladcystor på vänster äggstock. de ville op bort den för ett år sedan men jag vägrade. Äggstockens funktion kan ju nedsättas avsevärt efter ett borttagande :(
    Har stor smärta i perioder. Problem med mycket mellan blödningar också.. har du det?
  • trex2013

Väntrummet: thindra

Sprayar: trex2013 (start 28/4-14)

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:
    Mars, syskonförsök 4 gången

Gravida