• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Längtan: hoppas allt såg bra ut, att ni fick se lilla hjärtat slå...

• EbbaGrön
    Längtan2013 skrev 2014-04-22 09:52:53 följande:
    Hej allihopa! Idag ska vi på ultraljud..nervös..håll tummarna på att allt ser bra ut!
    Lycka till !!
  • Hedwig H
    trex2013 skrev 2014-04-22 16:22:43 följande:
    Prednisolon är kortison som kan hjälpa till att dämpa inflammationer och dämpa kroppens immunsförsvar inför en IVF behandling (mkt vanlig att få det utskrivet utomlands vid IVF behandlingar). Om man har endo så är det vanligt att man har ett överaktivt immunförsvar och då stöts ägget bort innan det ens hinner fästa.  Läs här: www.prednisolon.se/anvandning/prednisolon-ivf...
    jag har två chokladcystor på vänster äggstock. de ville op bort den för ett år sedan men jag vägrade. Äggstockens funktion kan ju nedsättas avsevärt efter ett borttagande :(
    Har stor smärta i perioder. Problem med mycket mellan blödningar också.. har du det?
    Ok, det där var ny information för mig - tack! Det är bra att ha i bakhuvudet. Detta är vårt första ivf så vi vet ju ingenting än om hur min kropp kommer att reagera.
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hedwig H

Väntrummet: thindra

Sprayar:
    trex2013 (start 28/4-14)
    Hedwig H (startade 17/4)

Sprutar:

Väntar på äggplock:

Ruvar:
    EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4
    Mars, syskonförsök 4 gången

Gravida

Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet.
    Supernova 009: gravid på 4 syskonförsöket BF 25/8

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Längtan2013

jennys & EbbaGrön: Allt såg jätte bra ut! :) Vilken lättnad när man såg det lilla hjärtat slå!

• Mars
    Längtan2013 skrev 2014-04-22 22:00:56 följande:
    jennys & EbbaGrön: Allt såg jätte bra ut! :) Vilken lättnad när man såg det lilla hjärtat slå!

Vad härligt att höra! När har du beräknad BF?
  • jennyz

Längtan: ja visst är det en häftig känsla att se att det faktiskt lever något därinne... stort grattis igen, nu har pyret klarat av största utvecklingssteget, få hjärtat att slå!!

• Längtan2013
    Mars skrev 2014-04-22 22:40:42 följande:
    Vad härligt att höra! När har du beräknad BF?

1 december, är nu i vecka 9 (8+1)
  • Längtan2013
    jennyz skrev 2014-04-23 06:06:04 följande:
    Längtan: ja visst är det en häftig känsla att se att det faktiskt lever något därinne... stort grattis igen, nu har pyret klarat av största utvecklingssteget, få hjärtat att slå!!

Ja, verkligen :) Tack! Ja, nu hoppas vi att pyret fortsätter växa & må bra! Längtar till nästa ultraljud som blir vid vecka 12. Men ska försöka slappna av lite nu..
  • Stargazers
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet:
    thindra

{#emotions_dlg.flower} Sprayar: 
    trex2013 (start 28/4-14)
    Hedwig H (startade 17/4)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar:

{#emotions_dlg.flower} Väntar på äggplock:

{#emotions_dlg.flower} Ruvar:
    EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4
    Mars, syskonförsök 4 gången

Gravid Gravida: 
    Stargazers, gravid på 2:a försöket (FET), BF 16/8, första barnet.
    Supernova 009: gravid på 4 syskonförsöket BF 25/8
    Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet.

Baby Födda: