• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Hej tjejer.. Jag är allt mer sällan inne nu, men jag kommer titta in lite då och då.. Jag blöder fortfarande och har gjort de sen 1 april.. Imorgon ska jag på gyn och kolla att allt har kommit ut. Jag misstänker att jag måste skrapa :/ jag är så ledsen, jag ville verkligen att de skulle funka den här gången :(

Jag tror inte att vi hinner göra nån mer gång innan sommaren.. Men jag ska ligga i nu och gå ner lite i vikt så kroppen får en bra balans..

Jag håller alla mina tummar för alla här <3

• trex2013
    Längtan2013 skrev 2014-04-22 22:00:56 följande:
    jennys & EbbaGrön: Allt såg jätte bra ut! :) Vilken lättnad när man såg det lilla hjärtat slå!
    men åh vilken lättnad! =)
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-04-23 10:44:51 följande:
    Hej tjejer.. Jag är allt mer sällan inne nu, men jag kommer titta in lite då och då.. Jag blöder fortfarande och har gjort de sen 1 april.. Imorgon ska jag på gyn och kolla att allt har kommit ut. Jag misstänker att jag måste skrapa :/ jag är så ledsen, jag ville verkligen att de skulle funka den här gången :(
    Jag tror inte att vi hinner göra nån mer gång innan sommaren.. Men jag ska ligga i nu och gå ner lite i vikt så kroppen får en bra balans..
    Jag håller alla mina tummar för alla här <3
    Usch så ledsamt förstår att du har det tungt o är jätteledsen. STOR kram till dig!
  • Mars

Jag håller alla mina tummar för alla här

Förstår att det känns tufft! Du ska se att allt kommer att ordna sig och att ni kommer få er efterlängtade bebis en vacker dag! Hämta kraft i varandra och njut av sommaren, så kommer ni ha en fantastisk härlig start till höst. Jag håller alla tummar och tår för er! Styrkekramar
  • Längtan2013
    Hej tjejer.. Jag är allt mer sällan inne nu, men jag kommer titta in lite då och då.. Jag blöder fortfarande och har gjort de sen 1 april.. Imorgon ska jag på gyn och kolla att allt har kommit ut. Jag misstänker att jag måste skrapa :/ jag är så ledsen, jag ville verkligen att de skulle funka den här gången :( Jag tror inte att vi hinner göra nån mer gång innan sommaren.. Men jag ska ligga i nu och gå ner lite i vikt så kroppen får en bra balans.. Jag håller alla mina tummar för alla här <3

Förstår att det känns riktigt jobbigt :( Skickar massa styrkekramar!
  • Pommac

Fråga till alla er som gör privat: är det någon av er som har ett BMI över 30? Hur hårda är de? Man tycker ju att de inte borde vara så hårda på det om man bekostar det själv?

• Thildra
    Pommac skrev 2014-04-23 22:00:44 följande:
    Fråga till alla er som gör privat: är det någon av er som har ett BMI över 30? Hur hårda är de? Man tycker ju att de inte borde vara så hårda på det om man bekostar det själv?

De har inte sagt nåt om BMI till oss eller nånsin kommenterat vikten. Men vet inte om det hjälper dig, för jag ligger mellan 25 och 30. :-/
  • Thildra
    Hej tjejer.. Jag är allt mer sällan inne nu, men jag kommer titta in lite då och då.. Jag blöder fortfarande och har gjort de sen 1 april.. Imorgon ska jag på gyn och kolla att allt har kommit ut. Jag misstänker att jag måste skrapa :/ jag är så ledsen, jag ville verkligen att de skulle funka den här gången :( Jag tror inte att vi hinner göra nån mer gång innan sommaren.. Men jag ska ligga i nu och gå ner lite i vikt så kroppen får en bra balans.. Jag håller alla mina tummar för alla här <3

Beklagar oturen! Men hoppas och håller tummarna för nästa gång!
  • Thildra
    Stargazers skrev 2014-04-23 08:59:01 följande:
     Väntrummet: thindra  Sprayar:  trex2013 (start 28/4-14) Hedwig H (startade 17/4)  Sprutar:  Väntar på äggplock:  Ruvar: EbbaGrön, syskonförsök, TD 30/4 Mars, syskonförsök 4 gången  Gravida:  Stargazers, gravid på 2:a försöket (FET), BF 16/8, första barnet. Supernova 009: gravid på 4 syskonförsöket BF 25/8 Tusa, BF 29/10. Gravid på 1a försöket. Andra barnet.  Födda:

Inte för att vara petig, men det ska stå Thildra i Väntrummet. Hade ÄL igen som gjorde att mitt FET skulle blivit på en helgdag igen! :( (blir snart galen på detta) Så nu blev det prat om ev medicinstyrd ÄL nästa gång, så att det var lättare att kontrollera det. Nån som har genomgått det?
  • Mars
    Thildra skrev 2014-04-23 22:58:42 följande:
    Inte för att vara petig, men det ska stå Thildra i Väntrummet. Hade ÄL igen som gjorde att mitt FET skulle blivit på en helgdag igen! :( (blir snart galen på detta) Så nu blev det prat om ev medicinstyrd ÄL nästa gång, så att det var lättare att kontrollera det. Nån som har genomgått det?

Tänkte du en stimulerad FET? Då kommer du få äta tabletter, Femanest tror jag att de heter. Hoppas du äntligen får göra FET. Synd att de inte har helgöppet längre.

När vi gjorde FET (ostimulerad) var jag mest nervös att kliniken skulle ringa och säga att inga hade överlevt upptiningen. Vi fick två tillbaka då, en jättefin blastocyst enligt kliniken och en halvbra. Tyvärr ville inget av äggen fästa. De säger att om de har klarat upptingen är nästan upptinande ägg bättre än "färska" för då har de klarat av många steg och har bra kvalité. Jag håller tummarna att det kommer gå bra för er!