jennyz skrev 2014-04-25 15:40:49 följande:
Jag hade också föreliggande moderkaka, upptäcktes redan första VUL då jag fick tid på kvinnokliniken eftersom jag trodde jag fått missfall i V6-7 tror jag... Hade lite blödningar av och till några veckor sedan inget alls, har fått uppfattningen att jag hade extrem tur... Sedan blev ju förlossningen vad den blev istället iofs.
Jag fick råd att aldrig vara längre bort än 20 min till sjukhuset, om jag skulle börja blöda skulle vi åka in, vid stor blödning så var det akut som gällde. Men detta sa de inte förrän v32, då jag fått extra UL pga att de sett att moderkakan var lågt, innan dess hann vi till Turkiet i två veckor, vilket i dagsläget fortfarande kan göra mig rädd i efterhand! I mitt fall var det väl extremt eftersom moderkakan vuxit in i livmodern, detta kan de dock inte se på UL.
Risken finns väl både hos dig och bebis som jag förstått det, om du börjar blöda mycket tappar du för mycket blod, och då klarar väl ingen sig om man inte får hjälp? Vill inte skrämma upp er, vår läkare gjorde det, och inget hände, så lagom försiktig ska man väl vara, och hålla sig nära sjukhuset...
Allt gick bra för oss, planerat snitt 38 fullgångna veckor blev det, och har nu underbar lillasyster hos oss!! Hoppas att blödningarna håller sig borta!!
Ebbagrön: nej de kan inte visa felaktigt plus, sugen på att testa?? (Bara ÄLsprutan kan göra det)
Jag tjuvtestade igår och fick ett gravid 1-2 på ett digitalt test =)