• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra
    Mars skrev 2014-04-24 19:37:23 följande:
    Någon som vet när kliniken har semesterstängt?

Tyckte sköterskan sa v29 när jag pratade med dem tidigare i veckan. Men vet inte hur länge...
  • Thildra
    Pommac skrev 2014-04-24 20:00:32 följande:
    Fick ni inte fylla i vikten då på blanketten i början? Vi skickade in en blankett för ca 1 månad sedan där man fick fylla i lite info om sig själv.

Jo, vi fyllde i vikt i hälsodeklarationen. Men tänkte på senare, alla de gånger som vi varit där på besök.
  • Thildra
    EbbaGrön skrev 2014-04-25 16:30:33 följande:
    Jag tjuvtestade igår och fick ett gravid 1-2 på ett digitalt test =)

Grattis EbbaGrön!!
  • Mars
    Thildra skrev 2014-04-25 19:58:12 följande:
    Tyckte sköterskan sa v29 när jag pratade med dem tidigare i veckan. Men vet inte hur länge...

Ok då kanske vi hinner med ett FET innan stängningen. Har inte tordas tjuvtesta då jag är rädd det ska visa minus. Hur klarar man av en sån situation? Vet inte om jag orkar med det här.

Idag fick jag vita, geggiga flytningar som jag alltid brukar få när det inte har gått vägen. Inbillar mig att det är embryot som kommer ut då. Därför tror jag det är kört den här gången.
  • supernova99

Låter lite läskigt när man hör vad ni har varit med om, men det är bara att hoppas att jag slipper med blödningar. Vi hade tänkt åka till Paris i vår men det törs vi inte. Förstår att det känns läskigt att vara i Turkiet i två veckor utan att veta!!

• Pommac
    Thildra skrev 2014-04-25 20:00:38 följande:
    Jo, vi fyllde i vikt i hälsodeklarationen. Men tänkte på senare, alla de gånger som vi varit där på besök.

Oki. Men de såg väl att du är normalviktig.
  • jennyz

Supernova: ja vill inte alls skrämma upp er, mest troligt får du kanske lite blödningar, som jag förstod det så var det väldigt ovanligt att aldrig få det, och de har ju koll på er, så jag tror allt kommer att gå jättebra! Det kanske låter konstigt men jag kände inte då eller nu att det var hemskt det som hände, det jag minns mest var klådan jag hade i slutet av graviditeten... i övrigt tänker jag tillbaka med ett leende, och saknar den tiden lite också, tiden går alldeles för fort!

• Petto 83
    supernova99 skrev 2014-04-26 07:50:38 följande:

Låter lite läskigt när man hör vad ni har varit med om, men det är bara att hoppas att jag slipper med blödningar. Vi hade tänkt åka till Paris i vår men det törs vi inte. Förstår att det känns läskigt att vara i Turkiet i två veckor utan att veta!!

Förstår att det gör det men läkaren jag träffade sa att det var många som inte hade några problem alls. Sen kan man ha föreliggande moderkaka som flyttar sig också. Tror att efter v.28-30 så sa läkaren att den brukar ligga kvar så hoppas att den flyttar sig, då blir ju alla risker mindre :) Men som sagt, dom har bra koll på er så det kommer gå hur bra som helst
  • Thildra
    Pommac skrev 2014-04-26 08:38:57 följande:
    Oki. Men de såg väl att du är normalviktig.

Jag ligger över normalvikt, men strunt samma.