• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    EbbaGrön skrev 2014-04-25 16:30:33 följande:
    Jag tjuvtestade igår och fick ett gravid 1-2 på ett digitalt test =)
    Grattis! =)
  • Mars
    EbbaGrön skrev 2014-04-30 06:44:38 följande:
    Testdag idag och testet visar fortfarande gravid och har ökat från 1-2v till 2-3v =)

Vad härligt att höra! Ett stort grattis! Vad har du fått för BF-datum?
  • EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-30 08:27:17 följande:

Vad härligt att höra! Ett stort grattis! Vad har du fått för BF-datum?
    Vet inte vad jag har för BF-datum, väntar på att dom ska ringa mig så då får jag väl veta. Hur går det för dig?
  • trex2013
    Testdag idag och testet visar fortfarande gravid och har ökat från 1-2v till 2-3v =)

härligt! =)
  • Mars
    EbbaGrön skrev 2014-04-30 08:40:33 följande:
    Vet inte vad jag har för BF-datum, väntar på att dom ska ringa mig så då får jag väl veta. Hur går det för dig?

Du kan göra uträkning här på FL. Ange ÄL när du hade ÄP.

Jag fick också ett plus!!! Kan inte riktigt tro att det är sant. BF slutet av december. Nu hoppas jag bara att det vill sig gå vägen med allting! Vi ska till tjocka släkten och fira Valborg ikväll och är sugen på att berätta, men det kanske är bäst att vänta. Vilken vecka berättade ni?
  • EbbaGrön
    Mars skrev 2014-04-30 09:14:26 följande:

Du kan göra uträkning här på FL. Ange ÄL när du hade ÄP.

Jag fick också ett plus!!! smile1.gif Kan inte riktigt tro att det är sant. BF slutet av december. Nu hoppas jag bara att det vill sig gå vägen med allting! Vi ska till tjocka släkten och fira Valborg ikväll och är sugen på att berätta, men det kanske är bäst att vänta. Vilken vecka berättade ni?
    ÅHÅÅ grattis Mars, då kanske vi ses på BB =) Mitt Bf-datum blev 2jan!

Förra gången berättade vi väldigt tidigt för familjen och närmsta vännerna, men denna gång har vi valt att hålla det hemligt ett tag till. 

Har du fått tid för tidigt UL på kliniken? 
  • Längtan2013

Härligt! Grattis igen! :)