• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Längtan2013
    Mars skrev 2014-04-30 09:14:26 följande:
    Du kan göra uträkning här på FL. Ange ÄL när du hade ÄP. Jag fick också ett plus!!! Kan inte riktigt tro att det är sant. BF slutet av december. Nu hoppas jag bara att det vill sig gå vägen med allting! Vi ska till tjocka släkten och fira Valborg ikväll och är sugen på att berätta, men det kanske är bäst att vänta. Vilken vecka berättade ni?

Grattis!!! :)
  • Längtan2013

Jag har gått in i vecka 10 (9+1) och har fortfarande svårt att förstå att jag är gravid, trots illamående och trötthet ;) Nästa vecka ska vi till barnmorskan för inskrivning. Brukar man få göra ultraljud då också? Trevlig Valborg allihopa!

• Petto 83

Så härligt med alla plus i tråden :) Stort grattis till er alla och trevlig Valborg

• Mars
    EbbaGrön skrev 2014-04-30 09:55:46 följande:
    ÅHÅÅ grattis Mars, då kanske vi ses på BB =) Mitt Bf-datum blev 2jan!

Förra gången berättade vi väldigt tidigt för familjen och närmsta vännerna, men denna gång har vi valt att hålla det hemligt ett tag till. 

Har du fått tid för tidigt UL på kliniken? 

Ja, runt slutet av maj ska vi på UL. Känns väldigt nervös. Hoppas man får se pickande hjärta! Vi kommer nog hålla det hemligt ett tag till dvs. om inte min kusin ser att jag är gravid. Hon har nämligen "förmågan" att se sånt på ögonen.
  • jennyz

Mars: stort grattis!!

Så kul med alla plus!!!

Längtan 2013: UL görs i normala fall inte förrän RUL kring v20... På inskrivningen pratar ni mest, det tas lite blodprover annars är det mest för att höra att du mår bra... Efter RUL börjar man också lyssna på hjärtslagen...

• tusa

Hej, hej allihop och Trevlig Valborg! Solig

Går in i v.15 idag och är helt symptomfri sedan 1-2v tillbaka, "spökveckorna"...inga fosterrörelser alls ännu och känner mig extremt ogravid, men försöker inte tänka på det och väntar nu på första sparkarna. Ska bli såå härligt att få känna Liten så fysiskt.. RUL blir 18/5.

Stort Grattis och Lycka till Mars och EbbaGrön SkålPlus{#emotions_dlg.flower}

Santa, 
    ...så ledsen att det inte gick vägen för er denna gång..Gråter

• Mars

Tack alla! Nu hoppas jag att ni andra också får ert efterlängtade plus!

• Längta
    Mars skrev 2014-04-30 15:24:15 följande:
    Tack alla! Nu hoppas jag att ni andra också får ert efterlängtade plus!

Gick in i v.10 idag :) Och har ul på måndag. :) Herregud längtar ihjäl mig. Vill verkligen se ngt litet på skärmen :):)
  • Mars
    Längta skrev 2014-04-30 19:34:41 följande:
    Gick in i v.10 idag :) Och har ul på måndag. :) Herregud längtar ihjäl mig. Vill verkligen se ngt litet på skärmen :):)

Jag håller alla tummar att ni kommer få se ett fint litet pickande hjärta!

Igår blev det att vi berättade nyheten ändå för släkten. Min kusin såg direkt att jag var gravid! Påpekade dock att allt kan hända till december! Hoppas ni alla hade en trevlig Valborg.
  • Längta
    Mars skrev 2014-05-01 09:41:05 följande:
    Jag håller alla tummar att ni kommer få se ett fint litet pickande hjärta! Igår blev det att vi berättade nyheten ändå för släkten. Min kusin såg direkt att jag var gravid! Påpekade dock att allt kan hända till december! Hoppas ni alla hade en trevlig Valborg.

Tack de hoppas vi me :) Hur långt gången e ni? All lycka till er och bebis :)