• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön
    dumdummast skrev 2014-06-07 18:51:49 följande:

På hemsidan står det att det är stängt från 27/6-4/8.

Vi har nu varit på vårat besök på kvinno kliniken i Skellefteå. Väntar på att läkaren ska höra av sig vilket skulle göras innan midsommar. Sen skulle han skicka remissen till ivf kliniken, ni som har gått via landstinget. Hur lång tid har det tagit innan ni fått kontakt med ivf kliniken efter det att remissen är skickad?
    Tack, tänkte inte ens på att gå in och titta på deras hemsida =)

Tror vår remiss blev skickad på våran och IVF kontaktade oss i juni, men vi fick vänta till aug innan vi kunde påbörja någon behandling pga sommarstängt.
  • dumdummast
    EbbaGrön skrev 2014-06-08 06:57:24 följande:
    Tack, tänkte inte ens på att gå in och titta på deras hemsida =) Tror vår remiss blev skickad på våran och IVF kontaktade oss i juni, men vi fick vänta till aug innan vi kunde påbörja någon behandling pga sommarstängt.

Lätt hänt :) Aha okej, våran remiss är inte skickad än. Men blir med största sannolik inskickad innan midsommar, så får vänta till hösten men hoppas att dom hör av sig nästan direkt när dom öppnar igen :)
  • jennyz

När vi gjort vår utredning för 6 år sedan så ringde vi dem efter tre månader och fick då en tid nästan direkt, längsta tre månaderna jag hade varit med om... Tyvärr har de väl väldigt mycket att göra så det tar nog ett tag...

• dumdummast
    jennyz skrev 2014-06-08 10:15:35 följande:
    När vi gjort vår utredning för 6 år sedan så ringde vi dem efter tre månader och fick då en tid nästan direkt, längsta tre månaderna jag hade varit med om... Tyvärr har de väl väldigt mycket att göra så det tar nog ett tag...

Aah okej. Ja som sagt så är inte vår remiss skickad än. Men på läkaren på kvinnokliniken så sa han att dom borde klara det på ca. Två månader så håller tummarna att det är så :)
  • Thildra

Jäj! Skrattande

Testet visar fortfarande positivt. Har haft lite problem med att få i mig frukost på morgonen pga illamående och ingen aptit de senaste dagarna...

• trex2013
    Thildra skrev 2014-06-17 09:31:57 följande:

Jäj! Skrattande

Testet visar fortfarande positivt. Har haft lite problem med att få i mig frukost på morgonen pga illamående och ingen aptit de senaste dagarna...

men ett positivt illamående! ;)
  • Gozzan

Hej alla. Vi ska påbörja vårat första IVF försök nu i sommar. Även vi kommer att vara i umeå, dock så gör vi utredningen privat då man misstänker att jag har PCOS och har ruskigt svårt att gå ned de sista 2kg som kvrävs för att få landstingfinansierad utredning.

• Thildra
    Thildra skrev 2014-06-17 09:31:57 följande:
    Jäj! Testet visar fortfarande positivt. Har haft lite problem med att få i mig frukost på morgonen pga illamående och ingen aptit de senaste dagarna...

Åh nej! Verkar inte gå vägen den här gången heller. :'-(

Fick tokont i magen strax efter lunch och blöder som vid mens. Fan fan fan... (ursäkta uttrycket)
  • trex2013
    Thildra skrev 2014-06-19 15:01:18 följande:

Åh nej! Verkar inte gå vägen den här gången heller. :'-(

Fick tokont i magen strax efter lunch och blöder som vid mens. Fan fan fan... (ursäkta uttrycket)
    Ta inte ut sorgen ännu! man kan ju blöda lite. avvakta och testa mer i morgon!
    hoppas allt går bra nu. kramar