• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Tack mars, det betyder att få en andra bedömning av annan läkare men som sagt hoppar det, visste inte det om dr Lars Nilsson men han var med o när ivf behandling var helt nytt å Sverige var bland de första.

• Kvinna32

Nu har han äntligen kommit vår "lilla" kille!! 5105 gram tung och 58 cm lång... Snart en vecka gammal vilken lycka!!

• Petto 83
    Kvinna32 skrev 2014-05-19 20:44:13 följande:

Nu har han äntligen kommit vår "lilla" kille!! 5105 gram tung och 58 cm lång... Snart en vecka gammal vilken lycka!!

Stort grattis!! Det var en inte en liten kille ni fick :) hoppas allt gått bra för er
  • EbbaGrön
    GRATTIS !! Vilken stor kille =)
  • EbbaGrön

Ska in på ul på torsdag och igår fick jag en blödning när jag kissade, blod i toan och på papperet när jag torkade mig =/ Sen inget blod i natt och inget nu på morgonen (än så länge) 
    Vad kan det vara tro? Någon som varit med om något liknande?  pågående missfall? Vi har inte haft sex eller nåt så det beror inte på det iaf.

• jennyz

Kvinna32, grattis!!! Hoppas ni mår bra, vilken stor kille... ;)

Ebbagrön: jag har haft blödningar båda graviditeterna, första gången hade jag blödningar redan innan test, då fanns en blodansamling som var anledningen, denna andra graviditet hade jag också blodansamling denna gång hade jag också väldigt lågt sittande moderkaka, detta kan orsaka blödningar, det kan även sköra slemhinnor göra, det behöver inte vara missfall eller liknade, andra graviditeten började blödningen ung 2 veckor efter positivt test, och allt gick ju ändå bra...

• trex2013
    Stort Grattis! oj vad stor, hoppas att allt gått bra! :)
  • Mars
    EbbaGrön skrev 2014-05-20 07:08:11 följande:
    Ska in på ul på torsdag och igår fick jag en blödning när jag kissade, blod i toan och på papperet när jag torkade mig =/ Sen inget blod i natt och inget nu på morgonen (än så länge)  Vad kan det vara tro? Någon som varit med om något liknande?  pågående missfall? Vi har inte haft sex eller nåt så det beror inte på det iaf.

Förmodligen är det bara sköra slemhinnor. Du har inte blött något mer? Vad spännande på UL på torsdag. Hoppas ni får se ett pickande hjärta. Vi varit på VUL och fick se och höra hjärtat slå för fullt! Både jag och sambon började gråta av lycka! Ett stort grattis Kvinna32 till er "lilla" kille. Vad ska han heta?
  • Thildra

Grattis till den nya familjemedlemmen!