• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön
    Längtan2013 skrev 2014-05-21 13:58:45 följande:
    Igår gick vi in i vecka 13 (12+0) & fick se vårat lilla för andra gången & allt såg bra ut! Känns helt underbart! Fortfarande lite svårt att förstå att vi ska bli föräldrar ;) Lycka till allihopa & ge inte upp! Kramar
    Såå underbart !!
    Fick ni även göra detta ul på kliniken eller gjorde ni det privat?
  • Pommac
    Mars skrev 2014-05-21 12:40:08 följande:
    Tack alla! Ni är så underbara. Har idag varit på i skrivning hos barnmorskan! Hjälp, jag är verkligen gravid!!! smile1.gif Jag håller alla tummar och tår att det går bra för er som är mitt uppe i en behandling! EbbaGrön - Hoppas hoppas ni får se ett hjärta slå för fullt imorgon. Skönt att du inte blöder något mera. Pommac - Jag tror det var cirka 3 månader. Minns inte riktigt. Du kan alltid ringa dem och höra läget.
    Okej tack! Hur lång tid tog det innan ni fick göra ivf sedan? Måste man vänta ytterligare? Känns så segt. Vi skickade in vår hälsodeklaration i slutet på mars. 
  • Längtan2013
    EbbaGrön skrev 2014-05-21 15:54:27 följande:
    Såå underbart !! Fick ni även göra detta ul på kliniken eller gjorde ni det privat?

Ja känns såå underbart! Vi fick göra det på kliniken, men vet inte hur dom brukar göra..kan vara så att vi fick det för att jag var så orolig & för att vi gjort så många försök.
  • Thildra
    Thildra skrev 2014-05-20 23:43:37 följande:
    *Längtar till nästa tisdag*

Då ska det äntligen bli en FET för oss, om embryot klarar upptiningen. Börjar med Lutinus imorgon för att förbereda... Hoppas hoppas hoppas...!

Nu är jag med i ruvar-skaran!

Hoppas att det fäster denna gång.

Hur var det nu man räknar? Är det från Äl eller från (F)ET-dagen?
  • trex2013
    Thildra skrev 2014-05-27 14:21:28 följande:

Nu är jag med i ruvar-skaran! smile1.gif
    Hoppas att det fäster denna gång.

Hur var det nu man räknar? Är det från Äl eller från (F)ET-dagen?
    håller tummarna! =)
  • hållertummarna

hej! jag hoppar in här med en lite akut fråga som jag hoppas att nån av er kan svara på. Jag och min man var på vårat första besök på ivf-kliniken för lite mer än en vecka sen och läkaren sa att jag skulle börja med provera för att få igång mensen och när den kommit igång så skulle vi börja med gonal-f på dag 2 eller tre. nu har jag ätit provera i 7 dagar och mensen kom idag. altså minst tre dagar för tidigt och det går inte att få tag på kliniken idag eller i helgen. så vet nån av er om jag ska sluta med proveran och börja med sprutan om två dagar ändå? sjukt frustrerande att inte få tag på läkaren när det blir så här :/ Btw, GRATTIS till alla er som har plussat :)

• Petto 83
    hållertummarna skrev 2014-05-30 13:26:00 följande:

hej! jag hoppar in här med en lite akut fråga som jag hoppas att nån av er kan svara på. Jag och min man var på vårat första besök på ivf-kliniken för lite mer än en vecka sen och läkaren sa att jag skulle börja med provera för att få igång mensen och när den kommit igång så skulle vi börja med gonal-f på dag 2 eller tre. nu har jag ätit provera i 7 dagar och mensen kom idag. altså minst tre dagar för tidigt och det går inte att få tag på kliniken idag eller i helgen. så vet nån av er om jag ska sluta med proveran och börja med sprutan om två dagar ändå? sjukt frustrerande att inte få tag på läkaren när det blir så här :/ Btw, GRATTIS till alla er som har plussat :)

Är inte hundra säker men har för mig att man ska äta färdigt hela kurer även om mensen kommer tidigare, blev så för mig varje gång jag åt dom :)
  • Thildra
    trex2013 skrev 2014-05-28 12:46:23 följande:
    håller tummarna! =)

Tack, trex2013!
  • dumdummast
    EbbaGrön skrev 2014-06-07 18:29:52 följande:
    Någon som vet när kliniken har sommarstängt?

På hemsidan står det att det är stängt från 27/6-4/8.

Vi har nu varit på vårat besök på kvinno kliniken i Skellefteå. Väntar på att läkaren ska höra av sig vilket skulle göras innan midsommar. Sen skulle han skicka remissen till ivf kliniken, ni som har gått via landstinget. Hur lång tid har det tagit innan ni fått kontakt med ivf kliniken efter det att remissen är skickad?