• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Thildra: hoppas verkligen att kroppen bara luras, jag har ju blött rätt mycket under mina graviditeter, hade dessutom ont sista graviditeten, men det gick bra ändå, hoppas på samma lycka för er!!!!

• Thildra

Tack för omtanken!

Vi åkte upp på akuten och fick träffa en jättebra läkare. Det gjordes gynundersökning och ultraljud. Läkaren sa att hon var försiktigt positivt och tyckte sig ser en pulserande rörelse, men det är så tidigt så det är svårt att säga till 100%. Hon tyckte att jag skulle kräva minst ett till ultraljud hos IVF-kliniken för att följa upp detta. Gick det inte så var jag alltid välkommen till kvinnokliniken på NUS där hon jobbar.

Så det känns bättre nu. Jobbigt med berg och dalbanan bara. Inget är som vid förra graviditeten.

• jennyz

Thildra: vad härligt att du fick träffa en av de läkare som har rätt jobb och vet hur man ska bemöta sina patienter!! Tycker att det lät positivt, har du blött mer? Mer ont?
    Jag hade världens värsta nyårsafton för 1,5 år sedan, var hos vänner och skulle sova där, redan innan middagen började jag blöda, mer och mer ju senare på kvällen vi kom och fick ont.... Usch vad det var hemskt, men det var som tur var falskt larm, var helt säker på MF då!! Men 7 mån senare kom vår prinsessa...

• Thildra
    jennyz skrev 2014-06-20 23:09:42 följande:
    Thildra: vad härligt att du fick träffa en av de läkare som har rätt jobb och vet hur man ska bemöta sina patienter!! Tycker att det lät positivt, har du blött mer? Mer ont?

Jag hade världens värsta nyårsafton för 1,5 år sedan, var hos vänner och skulle sova där, redan innan middagen började jag blöda, mer och mer ju senare på kvällen vi kom och fick ont.... Usch vad det var hemskt, men det var som tur var falskt larm, var helt säker på MF då!! Men 7 mån senare kom vår prinsessa...

Eller hur?! Emma Björn heter hon, var verkligen bra och rekommenderas om det går!

Jag har haft lite småont från och till men blödningen har successivt avtagit. Illamåendet kommer i vågor, så det är ju ett "bra" tecken också.

Jag är glad för att du delade med dig av din historia och för att det gick bra trots allt för dig!
  • Thildra

Jag var på uppföljande koll idag, fick ett vul och fick se en första glimt av mitt busfrö och hjärtat pickade!!

Har inte blött nå mer och hoppas att den biten är över(peppar peppar). Är illamående mest hela tiden vilket gör det svårt att jobba. Men det är det värt.

• jennyz

Thildra: åh vad glad jag blir!!! Skönt att ni fick komma så snabbt och kolla igen också...

• supernova99

Hej! Ville bara titta in och säga att vi har nu gjort UL i v32+0 och moderkakan är inte längre föreliggande. Har inte blött sedan v23. Tack för det, så skönt :) hur går det för dig thildra? Och er andra? Är inne här i bland och hoppas på massor av positiva resultat.

• Thildra
    supernova99 skrev 2014-07-02 16:24:37 följande:
    Hej! Ville bara titta in och säga att vi har nu gjort UL i v32+0 och moderkakan är inte längre föreliggande. Har inte blött sedan v23. Tack för det, så skönt :) hur går det för dig thildra? Och er andra? Är inne här i bland och hoppas på massor av positiva resultat.

Vad skönt att det har ordnat upp sig för dig. Jag är nu i vecka 8, mår illa som tusan och ska på inskrivning nu på fredag. Så allt är som det ska.
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2014-07-02 16:24:37 följande:

Gud så bra :) men nu är det inte så länge kvar. Hoppas ni får en fin sommar
  • jennyz

Härligt supernova, nedräkning till dagen D nu...bara sommar och semester kvar... känns helt overkligt att vi var i samma situation ganska precis ett år sedan!