• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra

*Längtar till nästa tisdag*

Då ska det äntligen bli en FET för oss, om embryot klarar upptiningen. Börjar med Lutinus imorgon för att förbereda... Hoppas hoppas hoppas...!

• Pommac

Hej! Jag har en fråga till er! Hur lång tid tog det innan kliniken hörde av sig till er efter att ni skickat in hälsodeklarationen?

• EbbaGrön
    Mars skrev 2014-05-20 22:17:13 följande:

Förmodligen är det bara sköra slemhinnor. Du har inte blött något mer? Vad spännande på UL på torsdag. Hoppas ni får se ett pickande hjärta. Vi varit på VUL och fick se och höra hjärtat slå för fullt! Både jag och sambon började gråta av lycka! Ett stort grattis Kvinna32 till er "lilla" kille. Vad ska han heta? smile1.gif
    Så underbart, grattis !!!

Nej, inget mer blod sen måndagskväll! Jag hoppas hoppas allt ser bra ut imorgon och att vi får se ett tickande hjärta!
  • trex2013
    Mars skrev 2014-05-20 22:17:13 följande:

Förmodligen är det bara sköra slemhinnor. Du har inte blött något mer? Vad spännande på UL på torsdag. Hoppas ni får se ett pickande hjärta. Vi varit på VUL och fick se och höra hjärtat slå för fullt! Både jag och sambon började gråta av lycka! Ett stort grattis Kvinna32 till er "lilla" kille. Vad ska han heta? smile1.gif
    men så härligt att få uppleva! :)
  • trex2013
    Thildra skrev 2014-05-20 23:43:37 följande:
    *Längtar till nästa tisdag*
    Då ska det äntligen bli en FET för oss, om embryot klarar upptiningen. Börjar med Lutinus imorgon för att förbereda... Hoppas hoppas hoppas...!
    håller tummarna för dig!
  • Mars

Tack alla! Ni är så underbara. Har idag varit på i skrivning hos barnmorskan! Hjälp, jag är verkligen gravid!!! Jag håller alla tummar och tår att det går bra för er som är mitt uppe i en behandling! EbbaGrön - Hoppas hoppas ni får se ett hjärta slå för fullt imorgon. Skönt att du inte blöder något mera. Pommac - Jag tror det var cirka 3 månader. Minns inte riktigt. Du kan alltid ringa dem och höra läget.

• Längtan2013

Igår gick vi in i vecka 13 (12+0) & fick se vårat lilla ♡ för andra gången & allt såg bra ut! Känns helt underbart! Fortfarande lite svårt att förstå att vi ska bli föräldrar ;) Lycka till allihopa & ge inte upp! Kramar

• Längtan2013
    Längtan2013 skrev 2014-05-21 13:58:45 följande:
    Igår gick vi in i vecka 13 (12+0) & fick se vårat lilla för andra gången & allt såg bra ut! Känns helt underbart! Fortfarande lite svårt att förstå att vi ska bli föräldrar ;) Lycka till allihopa & ge inte upp! Kramar

& fick se vårat lilla hjärta ska det stå.. Gick inte att klistra in ett hjärta i texten