• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Pommac: jag hade nog kring 31 i BMI vid sista försöken, men det var då syskonförsök... De har aldrig frågat om vikt innan behandlingarna, men jag låg under 30 vid försöken med första dottern...
    Jag tror dock att det är rätt samma tid att vänta, då de hört av sig har de mest troligt tid för er ganska snabbt, ett samtal bokas in då man diskuterar behandlingen, testar att ta spruta på en boll, och planerar start, som kan bli väldigt snart beroende på vilken behandling som ska göras, när du hade mens osv...
    I vårt fall fick vi vänta tre månader efter remissen skickats, sedan ringde vi och tjatade, och fick en tid då rött snabbt, efter besöket började jag med medicinerna nästan direkt.

• Pommac
    jennyz skrev 2014-07-18 18:38:12 följande:

Pommac: jag hade nog kring 31 i BMI vid sista försöken, men det var då syskonförsök... De har aldrig frågat om vikt innan behandlingarna, men jag låg under 30 vid försöken med första dottern...

Jag tror dock att det är rätt samma tid att vänta, då de hört av sig har de mest troligt tid för er ganska snabbt, ett samtal bokas in då man diskuterar behandlingen, testar att ta spruta på en boll, och planerar start, som kan bli väldigt snart beroende på vilken behandling som ska göras, när du hade mens osv...

I vårt fall fick vi vänta tre månader efter remissen skickats, sedan ringde vi och tjatade, och fick en tid då rött snabbt, efter besöket började jag med medicinerna nästan direkt.

Det låter ju bra. Hoppas de hör av sig nu under augusti när de öppnat igen. Jag har dock inte fått någon remiss skickad dit då vi måste göra ivf privat. Så det kan ju vata därför det dröjer för oss. Tack för ditt svar.
  • Kvinna32

Nektar grattis till ditt efterlängtade barn vårat tog 4,5 år på sig men trägen vinner!! Tänkte oxå på ett syskon direkt efter förlossningen blir nog att börja försöka så snart jag ammat klart!

• Micro

Vi var i Umeå i våras o fick vänta 3 månader efter att de fått vår remiss, vi gjorde alltså inte privat. Blev dock ett avbrutet försök då dr konstaterat att jag inte bildade nog många för äggplock. Fick besked att inget fler ivf försök via dem, ställde oss i kö för äggdonation men väntetiden så lång så nu har vi gjort ett försök i Riga. Är på ruvardag 9. Testdag på måndag. Är lite nervös för jag har INGA symptom.

• tusa

ÅH,Micro, såå goda nyheter och så fort det gått för er ändå!? Förvånad

Håller tummarna och skickar allt Gott till er!! {#emotions_dlg.flower}Solig

...då blir det ju bäbishäng i B-byn nästa sommar ändå Flört

• Micro

Plussade igår:) var till vc o mätte hcg igår o ska dit imorgon igen, får nog inte svar förrän nästa vecka. Känner mig mest nervös just nu.

• Petto 83
    Micro skrev 2014-07-29 09:43:55 följande:

Plussade igår:) var till vc o mätte hcg igår o ska dit imorgon igen, får nog inte svar förrän nästa vecka. Känner mig mest nervös just nu.

Men så kul, stort grattis till pluset :)