• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac
    Petto 83 skrev 2014-11-01 23:56:28 följande:

Det var inte så jag menade utan att efter eran historia så anser läkaren att det ni fått utskrivet bör passa er bäst.

Men sen så måste man testa också för att se hur kroppen reagerar. Vi fick börja med det långa protokollet och då blev jag väldigt överstimulerad så efter det blev det andra planer och mer prover och vul. Men du ska se att det kommer gå bra för er :)

Okej. Jag kört det korta protokollet fast med gonal-f. Det kanske funkar bättre då. Ja vi får väl testa oss fram om det inte funkar. Blir nog dock ivf paus om det inte funkar med gratisförsöket.
  • santa86

Igår fick jag bekräftat av gyn att jag fick missfall, igen :(

Vi har ett ägg kvar i frysen (vårt sista försök, på vårt 3pack) få se om de går att tina de, vi kommer att pausa nån månad eller två. De här börjar bli tungt att förlora hela tiden.

• Pommac
    santa86 skrev 2014-11-05 13:14:33 följande:

Igår fick jag bekräftat av gyn att jag fick missfall, igen :(

Vi har ett ägg kvar i frysen (vårt sista försök, på vårt 3pack) få se om de går att tina de, vi kommer att pausa nån månad eller två. De här börjar bli tungt att förlora hela tiden.

Nej vad tråkigt. Håller tummarna för att den klarar sig! 
  • Pommac

Mensen segar sig och jag väntar på sprutstart. Förhoppningsvis blir det på fredag. Men vem vet när det segar så här... 

• Kvinna32

Santa får jag fråga om hur många färska försök du gjort på 3-packet? Vi valde att göra fler färska försök istället för att återföra ett fryst för att få fler till frysen, men ni kanske gjort 3 färska redan? För mig funkar färska bättre.

• santa86

Kvinna32: vi har gjort 3st äp men bara kunat göra två återföringen.. Så vi har en i frysen sen tidigare

• Pommac1

I går hade jag äggplock. Fick ut 8 ägg. Ska tillbaka på fredag om de inte ringer dag. Gud så nervöst! Ska man gå och vara nervös hela dagen nu? Har nästan lust att ha mobilen på ljudlös.

• Pommac1

Vad tråkigt att tråden är så tyst. Jag försöker liva upp den lite. Jag fick ju som sagt ut 8 ägg vid äggplock. Alla var dock inte mogna. 5 blev befruktade och 3 av dem delade sig normalt. Ett av äggen var extra fint så det fick jag tillbaka i fredags. Nu undrar jag när får jag veta om de andra klarat sig? Glömde helt att fråga! Ringer de? Skickar brev? I morgon borde de ju veta för då har det gått 5 dagar.

• jennyz

Pommac1: grattis till ruvarstatus!! Håller tummarna för pyret där inne...
    De brukar skicka ett brev, men det kan ta några dagar innan man får det. (Om de inte ändrat sedan vi gjorde ivf sist)

• Pommac1
    jennyz skrev 2014-11-23 21:31:26 följande:

Pommac1: grattis till ruvarstatus!! Håller tummarna för pyret där inne...

De brukar skicka ett brev, men det kan ta några dagar innan man får det. (Om de inte ändrat sedan vi gjorde ivf sist)

Tack! :) okej. Vad bra! Då vet jag. Nervöst! Vill ju så gärna att de ska klara sig men det lät inte så säkert. Vill verkligen inte börja om! Vilken pers det varit de senaste dagarna. Sprutorna var ju en bagatel om man jämför hur man mår efter äggplock. Tack för ditt svar!