• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Hoppas pyret i dig stannar så du slipper göra det igen! ð???
    Själv hade jag lite tur, tyckte inte att ÄP gjorde så ont, annars hade jag nog aldrig gjort så många försök som vi gjort...jag har sparat alla papper från alla försök, nu när den tiden vårt liv är över ska jag rensa lite, men lite lär jag spara av sentimentala skäl...det har trots allt varit en viktig lång del av livet.
    Nu kommer den jobbigaste tiden (tyckte jag i alla fall) men hoppas du får ett stort plus om ung två veckor!!!

• Kvinna32

Pommac1: Det är svårt att hinna med tråden då man har en liten på 6 månader hemma! men jag läser nästan alla inlägg och håller mina tummar för alla er som kämpar. Ha tålamod snart är det er tur att lyckas!! När jag var som mest aktiv fanns det en lista som man fyllde i vart i behandlingen man var osv, kanske en ide att återuppliva den pommac1?

• dumdummast

Håller med är lite tråkigt att denna tråd börjat dö ut lite.

Men vi kanske inte är så många här på familjeliv i Umeå området som gör ivf just nu?

• Pommac1
    jennyz skrev 2014-11-24 13:11:04 följande:

Hoppas pyret i dig stannar så du slipper göra det igen! ð???

Själv hade jag lite tur, tyckte inte att ÄP gjorde så ont, annars hade jag nog aldrig gjort så många försök som vi gjort...jag har sparat alla papper från alla försök, nu när den tiden vårt liv är över ska jag rensa lite, men lite lär jag spara av sentimentala skäl...det har trots allt varit en viktig lång del av livet.

Nu kommer den jobbigaste tiden (tyckte jag i alla fall) men hoppas du får ett stort plus om ung två veckor!!!

Tack! Själva äggplock gjorde inte så ont förutom ett ägg som satt väldigt långt upp. Men dagen efter och dagen efter det kände jag mig som 100 år! Tack för dina förhoppningar om mig! :)
  • Pommac1
    Kvinna32 skrev 2014-11-24 19:35:34 följande:

Pommac1: Det är svårt att hinna med tråden då man har en liten på 6 månader hemma! men jag läser nästan alla inlägg och håller mina tummar för alla er som kämpar. Ha tålamod snart är det er tur att lyckas!! När jag var som mest aktiv fanns det en lista som man fyllde i vart i behandlingen man var osv, kanske en ide att återuppliva den pommac1?

Kul med en 6 månaders! Grattis! Nja listor är inte min grej riktigt. Alla listor har bara varit negativa då man aldrig plussat. Men tack ändå. :) är på ruvdag 3 idag. Har haft mensvärk i låren sedan dag 1 och har det fortfarande. Igår kväll började det sticka till i magen precis som det gör på mig två dagar innan mens. Känns väääldigt negativt. Ikväll stack det även till (kändes som en kniv) långt ner i magen strax till vänster. Det drar och sticker mest hela tiden. Men det kanske bara är för att man känner efter så mycket. Sega dagar nu. Det kanske är kroppen som läker från äggplocket också
  • hokus pokus

Hej alla! Jag började med Gonal-f i onsdags och ska på första ul + ta blodprov imorgon. Känner inte av sprutorna alls. Jag undrar vad ni andra hade för dos på sprutan? Hur många är det som är aktiva i den här tråden?

• Pommac1
    hokus pokus skrev 2014-11-30 10:49:42 följande:

Hej alla! Jag började med Gonal-f i onsdags och ska på första ul + ta blodprov imorgon. Känner inte av sprutorna alls. Jag undrar vad ni andra hade för dos på sprutan? Hur många är det som är aktiva i den här tråden?

Jag tog gonal-f 200 och jag kände inte heller nåt. Det visade sig att blåsorna växte lite långsammare än tänkt vid blidprov och första VUL. Jag fick då höja dosen till 250 och sedan tre dagar senare hade de växt på bra och då började jag känna av äggen.
  • hokus pokus
    Pommac1 skrev 2014-11-30 10:59:50 följande:
    Jag tog gonal-f 200 och jag kände inte heller nåt. Det visade sig att blåsorna växte lite långsammare än tänkt vid blidprov och första VUL. Jag fick då höja dosen till 250 och sedan tre dagar senare hade de växt på bra och då började jag känna av äggen.
    Så spännande att höra. På vilket sätt kände du av äggen?
  • dumdummast
    hokus pokus skrev 2014-11-30 10:49:42 följande:

Hej hej!

Jag började i söndags för en vecka sen. Jag hade start dos 300, men jag har menopur. Har sänkt till 225 sen ytterligare till 187. Jag känner av det ordentligt. Är svullen som aldrig förr om magen.

Jag har också ultraljud i morgon. Lycka till
  • Pommac1
    hokus pokus skrev 2014-11-30 19:56:39 följande:

Så spännande att höra. På vilket sätt kände du av äggen?

Det var som att känna vanlig ägglossning fast på slutet kändes det lite mer.