• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1

Är det sant att man får två gratisförsök i Umeå om man inte får något till frysen? Mens på G här är på RD 13 och känner mig helt nere då vi inte fick något till frysen. Men det finns kanske hopp då?

• hokus pokus
    Pommac1 skrev 2014-12-04 13:19:11 följande:

Är det sant att man får två gratisförsök i Umeå om man inte får något till frysen? Mens på G här är på RD 13 och känner mig helt nere då vi inte fick något till frysen. Men det finns kanske hopp då?

Det är sant! Sluta oroa dig ;)
  • Kvinna32

Man ska få ett helt nytt försök om man inte fått något till frysen annars får man en fryst insatt!! Så det ser bra ut för dig!!

• hokus pokus

Idag känns det rätt mycket kring äggstockarna, som mensvärk typ, så nu kanske något händer :) Varför måste vi i Umeå ha TD först på RD 21? Andra verkar ju ha på typ RD 15 el 16. Tar man sig till RD 21 så är man ju gravid för annars har ju redan mensen kommit. Anledningen måste ju då vara att de inte vill att vi ska få minus på stickan utan få mens instället...?

• Pommac1

Å vad lättad jag är! Så underbart att få göra det igen! Även fast det var jobbigt efter äggplock. Men det är ju underbart att få en till chans!

• Pommac1
    hokus pokus skrev 2014-12-04 16:25:04 följande:

Idag känns det rätt mycket kring äggstockarna, som mensvärk typ, så nu kanske något händer :) Varför måste vi i Umeå ha TD först på RD 21? Andra verkar ju ha på typ RD 15 el 16. Tar man sig till RD 21 så är man ju gravid för annars har ju redan mensen kommit. Anledningen måste ju då vara att de inte vill att vi ska få minus på stickan utan få mens instället...?

Hoppas det händer grejer nu! Ja, jag fattar inte heller. Jag har inte lutinus så det räcker. Tror de räcker till onsdag. Jag testar då och sedan ringer jag dem.
  • hokus pokus

Var på 2:a vul igår och allt såg mkt bättre ut. Denna läkaren hade då inte några problem att skilja på äggblåsor och och endocystor (vilket den förra inte kunde), han kändes så trygg och kunnig! Blev så glad när jag fick ny tid hos just honom på måndag. Mitt värde ökar, men långsamt... Låg på 50 dag 5 och149 igår på dag 10, fick känslan av att båda siffrorna är mkt låga. Har dock 5 äggblåsor runt centimetern och ytterligare 6 mkt små blåsor...hoppas alla växer på nu ordentligt över helgen. Fick min dos ökad från 187,5 till 225 fram till vi skulle ses igen på måndag. Känner mig betydligt bättre till mods nu än efter förra vul då allt bara kändes hopplöst, oroligt och förvirrande :)

• Kvinna32

Inte för att vara negativ men du behöver inte vara gravid för att ta sig till testdag 21, progesteronet gör för mig att det inte kommer någon blödning förrän jag slutat ta det! Jag brukar testa tidigare fått utslag på dag 10 och dag 14 borde det absolut visa utslag om man är gravid, undantag finns självklart....

• hokus pokus
    Kvinna32 skrev 2014-12-06 19:35:26 följande:

Inte för att vara negativ men du behöver inte vara gravid för att ta sig till testdag 21, progesteronet gör för mig att det inte kommer någon blödning förrän jag slutat ta det! Jag brukar testa tidigare fått utslag på dag 10 och dag 14 borde det absolut visa utslag om man är gravid, undantag finns självklart....

Men man tar väl inte progesteron under ruvning?  Eller är Lutinus progesteron?
  • dumdummast
    hokus pokus skrev 2014-12-06 20:57:47 följande:

Men man tar väl inte progesteron under ruvning?  Eller är Lutinus progesteron?

Japp lutinus är progesteron

Fick googla hade inte riktigt koll jag bara gör som dom säger