IVF Umeå
I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.
Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)
Är så glad men nervös på samma gång!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
Här är en länk till gruppen:)
www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...
Läkaren höll på länge med vul och informerade med allvarlig/dyster min att inget verkar ha hänt (ny läkare som jag inte träffat innan). Hon sa vid besöket att hon avvaktar provsvaret och sedan skulle de ringa med besked om jag ska ändra dosen utifrån vad blodprovet visar. Kände mig såååå nedstämd över att jag inte svarar på behandlingen...dessutom frågade hon om jag hade kvar båda äggstockarna och när jag svarade JA sa hon att hon inte kunde hitta den högra...vad betyder det?? Senare under dagen ringde en sköterska och meddelade att allt flyttas fram och att jag ska på nytt vul den 8/12, ingen ändrad dos. När jag frågar varför säger hon "Ja, jag tycker också att det verkar lite konstigt för värdena är ju rätt låga", hon skulle höra igen med läkaren och sedan återkomma. När hon senare ringde meddelade hon bara att läkaren höll fast vid att dosen inte ska ändras, men däremot blir vul den 5/12 istället...jag frågade åter igen varför men hon hänvisade bara till att läkaren sagt så. Känner mig så ledsen...vill ju ha en förklaring och veta hur läkaren resonerar, det kanske är rätt beslut men jag vill bara veta VARFÖR. Snart stänger de ju för julen och jag vill inte slösa bort tiden! Måste ju få plockas innan jul!