• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Japp lutinus är progesteron! Och för mig gör det att blödningen kommer först då jag slutat med det så det är inte säkert att man plussar bara för att man klarat till testdag 21 tyvärr därför testar jag tidigare

• Jijii

För mig har intr lutinus skjutit på mensen de 2 ggr jag gjort ivf.

Jag tror att testdagen är lite längre fram för ett mer säkert resultat. Jag plussade tidigt men fick mens och sedan minus så ett sådant plus skulle ju bli fel i statistiken då det snabbt blev minus igen. Väntar man lite längre efter BIM så är pluset mer säkert tror jag.

• hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-06 21:48:01 följande:
    Japp lutinus är progesteron

Fick googla hade inte riktigt koll jag bara gör som dom säger
    Kvinna32 skrev 2014-12-06 22:40:55 följande:

Japp lutinus är progesteron! Och för mig gör det att blödningen kommer först då jag slutat med det så det är inte säkert att man plussar bara för att man klarat till testdag 21 tyvärr därför testar jag tidigare

Jaha då förstår jag.

Jag har hjärtklappning till och från och mår illa, någon annan som haft det som biverkning vid sprutning?

• Längtan2013

Hej allihopa! Vill ge er alla lite hopp! För 1 1/2 vecka sen kom våran älskade prinsessa till världen! :) Vi har kämpat i 4 1/2 år & efter vårat 6:e ivf försök så lyckades vi :) Så ge inte upp!! Många kramar till er alla!

• Kvinna32

Stortgrattis längtan2013!! Vi lyckades också efter 4 1/2 år så trägen vinner.... Fortsätt kämpa alla där ute eran tid kommer!

• supernova99

Längtan 2013: stort grattis! Underbart med ännu ett mirakel. :) vi lyckades efter 5 år och 5 försök så kämpa på alla ni där ute.. Och nu har vi ännu ett litet mirakel. :)

• Pommac1
    Längtan2013 skrev 2014-12-08 14:18:42 följande:

Hej allihopa! Vill ge er alla lite hopp! För 1 1/2 vecka sen kom våran älskade prinsessa till världen! :) Vi har kämpat i 4 1/2 år & efter vårat 6:e ivf försök så lyckades vi :) Så ge inte upp!! Många kramar till er alla!

Grattis! Härligt att höra!
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2014-12-09 18:20:45 följande:

Längtan 2013: stort grattis! Underbart med ännu ett mirakel. :) vi lyckades efter 5 år och 5 försök så kämpa på alla ni där ute.. Och nu har vi ännu ett litet mirakel. :)

Grattis till dig också! Skönt att höra hur andras kämpar och lyckas. Då vill man inte ge upp.
  • Pommac1

Ni som gjort ivf flera gånger: testade ni något nytt de andra försöken? Jag funderar på akupunktur och extra e-vitamin denna gång. Sedan vet jag inte om jag får andra sprutor eller hur det blir ännu. Har ju knasigt nog testdag på fredag men min mens tog slut idag.

• Sarisen78
    Pommac1 skrev 2014-12-09 20:27:43 följande:

Ni som gjort ivf flera gånger: testade ni något nytt de andra försöken? Jag funderar på akupunktur och extra e-vitamin denna gång. Sedan vet jag inte om jag får andra sprutor eller hur det blir ännu. Har ju knasigt nog testdag på fredag men min mens tog slut idag.

Jag har ett barn som kom till på naturlig väg 07. Försökt få syskon sedan jan-09. Nov 11 började på IVF Umeå. Nu 5:E försöket med en blastocyst så är jag gravid! Har gått på akupunktur under alla behandlingar och nu innan isättning(samt zonterapi).