• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Sarisen78
    Kvinna32 skrev 2014-12-16 20:56:54 följande:

Sarisen78 beklagar ditt missfall, fruktansvärt att äntligen lyckas när man så gärna vill och sen inte få behålla det! Vi fick missfall 2 gånger innan vi fick vårat barn! Många styrkekramar!

Kvinna32: Tack! Ja detta var vårt 4:E försök och inget har tagit tidigare. Jag har också opererat bort två st polyper då dessa bildades varje gång som jag gick under behandling med sprutor etc. Vi får nu ladda batterierna och ev ta nya tag nästa år Grattis till dig som lyckades efter 2 st missfall! Underbart att få barn och jag skulle så gärna vilja få uppleva det igen <3
  • dumdummast
    hokus pokus skrev 2014-12-17 22:45:13 följande:

Är nu ruvare! :)

Håller tummarna för dig.

Själv kan jag säga att jag är gravid. Tog första testet i söndags 10 dagar innan testdag sen har det blivit tre till efter det. Så nu kan jag äntligen tro på det
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-17 22:48:52 följande:
    Håller tummarna för dig.

Själv kan jag säga att jag är gravid. Tog första testet i söndags 10 dagar innan testdag sen har det blivit tre till efter det. Så nu kan jag äntligen tro på det
    Visste ju redan om det från en annan tråd, men grattis igen! :)
  • Pommac1
    Sarisen78 skrev 2014-12-16 19:04:33 följande:

Jag fick dessvärre missfall i söndags...v 6 och dag 2...Så fruktansvärt..

Nej vad tråkigt! :( usch vad nervöst det skulle bli om man blir gravid någon gång. Samtidigt som det vore underbart att få se det där plusset någon gång.
  • Pommac1

Har redan ägglossning! Trodde den skulle dröja eller inte komma alls efter ivf'n. Jag fick rejäla flytningar i början på veckan precis som vid behandlingen. Fått ha trosskydd. Köpte Cb testade i morse fick en ring. Testade sedan ikväll och fick en glad gubbe. :) hade världens ryggont igår och idag också. Det känns jättebra att cykeln fungerar precis som vanligt. Enligt min cykel (innan ivf) ska jag ha ägglossning idag.

• Pommac1

Grattis Hokus pokus!

Ni som gjort ivf förr och misslyckats: hur blev er riktiga mens sedan? Just efter ivf blödde jag som en tok (inte så konstigt) sedan blödde jag lite just vid ägglossning och när jag sedan fick min riktiga mens i fredags så blödde jag lite lagom, på lördagen blödde jag mycket och söndagen avtog mensen och igår var den helt slut. Kan den bli så här kort efter ett ivf? Eller var det för att jag blödde vid ägglossning? Jag brukar vanligtvis blöda 6-7 dagar. Nu blev det tre. Hmm?

• mikaaaela

Hej, jag är ny här på familjeliv :)
    Jag och min sambo har varit i skellefteå på utredning och fått godkänt för remiss till IVF Umeå. På sköterskan i skellefteå lät det som remissen skulle skickas efter nyår, (kanske när dom öppnar igen den 15:e januari?). 
    Jag bara går och väntar och väntar, så tänkte höra med er hur lång tid det tog för er från att ni fått remissen skickad till IVF Umeå tills att ni fick komma dit :) 

Har hört/läst någonstans att det är vårdgarantin på 3 månader som gäller, men vet inte om det är sant. 
    Tacksam för svar :)