• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag ändrade till menopur efter två försök samt började med akupunktur, och då lyckades vi...kändes bra att prova något nytt så jag gjorde något annorlunda... ð???

• hokus pokus

Hade ÄP idag och de fick ut 14 ägg! De hade sagt att det fanns 12 blåsor innan, så det känns ju superbra. Måste dock vänta till på onsdag för insättning och besked om antal embryon, kommer bli galen av väntan!

• Längtan2013
    Pommac1 skrev 2014-12-09 20:27:43 följande:

Ni som gjort ivf flera gånger: testade ni något nytt de andra försöken? Jag funderar på akupunktur och extra e-vitamin denna gång. Sedan vet jag inte om jag får andra sprutor eller hur det blir ännu. Har ju knasigt nog testdag på fredag men min mens tog slut idag.

Jag fick innohep sprutor den sista gången & dom gjorde även en priming/skrapning på livmoderslemhinnan innan sista försöket.
  • Pommac1

Bör jag ringa nån? Jag fick mens efter mitt första ivf försök den 4.e dec - 9 dec och då blödde jag kraftigt. Vi hade sex den 10. Dec och då blödde jag lite. Sedan hade vi sex igår och då blödde jag betydligt mer! Har dock inte blött något under dagen idag men nu på kvällen har det börjat blöda igen (inga mängder men). Bör detta kollas upp? Blir lite orolig.

• jennyz

Pommac: jag tror inte att det är någon fara, kroppen är inte som vanligt efter ett ivf försök... Om du vill kan du kolla med kliniken på måndag?

• Pommac1
    jennyz skrev 2014-12-14 00:32:24 följande:

Pommac: jag tror inte att det är någon fara, kroppen är inte som vanligt efter ett ivf försök... Om du vill kan du kolla med kliniken på måndag?

Ja, jag får se om det fortsätter. Har lite ont i magen nu också. Hade väldigt lite värk under mensen. Mindre än vanligt. Smärtan kanske kommer i efterhand.
  • Sarisen78
    Pommac1 skrev 2014-12-14 00:50:40 följande:
    Ja, jag får se om det fortsätter. Har lite ont i magen nu också. Hade väldigt lite värk under mensen. Mindre än vanligt. Smärtan kanske kommer i efterhand.
    Jag fick dessvärre missfall i söndags...v 6 och dag 2...Så fruktansvärt..
  • Kvinna32

Sarisen78 beklagar ditt missfall, fruktansvärt att äntligen lyckas när man så gärna vill och sen inte få behålla det! Vi fick missfall 2 gånger innan vi fick vårat barn! Många styrkekramar!