• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Bolih84

Vi ska göra FET vilken dag dom helst, så fort äl-Stickan visar utslag. Har dom öppet på helger kom jag på? ????

• Petto 83

Tror man kan göra återföringar på lördagar men är inte 100 säker. Lycka till :)

• Bolih84

Fick gladgubbe på äl-stickan idag = FET söndag = STÄNGT! ???? Nya tag nästa månad.... Fan jag som var laddad till tusen...

• Pommac1

Det här med långa och korta protokollet... Så här är det för mig. (inga fel är hittade) Vi fick testa det korta protokollet första gången. Men medicinen gav inte så stor effekt på mina ägg och det blev väldigt ojämna i storlek. Fick endast ut 5 mogna ägg men de var tyvärr ingen vidare kvalitet dock blev fyra befruktade men bara ett klarade sig vidare och det fick vi tillbaka (Men de var tydligen inget toppägg har vi fått veta efteråt). Andra gången fick jag köra långa protokollet och då började jag med sprayen på cykeldag 19. Äggen blev jämnare och hela nio fina och mogna ägg fick vi. Dock hände det som inte fick hända! Inget av äggen blev befruktade! Så nu väntar jag/vi på ett tredje försök som vi verkligen hoppas ska gå vägen. Denna gång ska jag börja på cykeldag 21 som blir 24 april. Jag ska även få höja doserna på sprutorna direkt. våra kroppar fungerar olika och svarar olika så vad som är bäst för dig vet man efteråt.

• Dipsy

Hallå allesammans är det här ni samlas alla ni som är från norr?

vi var ett stort gäng som följdes åt för några år sedan och nu har tankarna kommit tillbax att damma av alla sprutor och hoppa på tåget igen?

ni som har koll...vilka läkare är kvar i Umeå?, några nyheter som man bör ha koll på?, hur ser väntetiderna ut?

Berätta berätta berätta allt som man bör veta :)

• Bolih84
    Dipsy skrev 2015-04-21 17:48:50 följande:

Hallå allesammans är det här ni samlas alla ni som är från norr?

vi var ett stort gäng som följdes åt för några år sedan och nu har tankarna kommit tillbax att damma av alla sprutor och hoppa på tåget igen?

ni som har koll...vilka läkare är kvar i Umeå?, några nyheter som man bör ha koll på?, hur ser väntetiderna ut?

Berätta berätta berätta allt som man bör veta :)

Hallå ja jag var med i någon grupp för flera år sen ( har en son född -12)

Inga väntetider för FET vad jag kan förstå. Mailade om syskonförsök, och dagarna efter var allt igång ????
  • Dipsy

Okej jo det är ju lite lätt ångest fullt att hoppa på tåget igen..mycket känslor som kommer upp till ytan...vågar man igen är frågan??

vilka läkare finns det att välja på??

då var det nils solensten och tell hette han...finns de kvar? och några nya?

• Stargazers

Är också på G att hoppa på tåget igen! Fick en son i augusti och har nyss slutat amma och har inte haft någon riktig mens ännu men hade ägglossning för nån dag sen så jag hoppas den startar snart. Mailade kliniken sent igårkväll så hoppas få svar under veckan. När jag pratade med dem för några veckor sedan sa de att väntetiden var ca 6-8 veckor så vi räknar med att få starta en ny behandling till hösten och då borde ju då verkligen mensen vara tillbaka! Har inga ägg i frysen (grabben var det enda ägget vi hade i frysen) så det blir att köra med sprutor och hela kittet igen. Det känns både spännande och nervöst att börja om på nytt igen.

• Dipsy

Mailade kliniken idag och blev förvånad när de ringde upp några timmar senare? här var de snabba bud...det var oväntat...sköterskan jag pratade med skulle skicka remiss så jag skulle få gå lämna massa prover för att se hur våra chanser ser ut för fortsatt behandling...shit läskigt ju...

• Dipsy

Mailade kliniken idag och blev förvånad när de ringde upp några timmar senare? här var de snabba bud...det var oväntat...sköterskan jag pratade med skulle skicka remiss så jag skulle få gå lämna massa prover för att se hur våra chanser ser ut för fortsatt behandling...shit läskigt ju...