• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Northstrom skrev 2015-09-29 16:28:47 följande:

Pommac1: Vad tråkigt att höra att du blöder. Hoppas att det är lutinusen som är boven. En vän blödde under den första tiden men graviditeten fortsatte. Jag håller tummar!!!

Stargazers: Jag mår ganska bra och det är ju inte bra, tror jag. Dåligt med illamående, tröttheten har försvunnit och brösten ömmar inte lika mycket som i början. Magen är däremot svullen - inga byxor passar. Men negativa jag tänker att det kan bli så även vid ett fördröjt missfall. Hur går det för dig, har ni gjort UL:et nu? Jag är så grymt nervös inför måndag, vad kommer vi att få se? En tom svullen livmoder, eller liv och rörelse - ett eller två hjärtan? Jag lär nog gråta vilket som.....

Ja vi får väl se. Har ju testdag i morgon men jag har inga förhoppningar. Kommer säkert en till mens strax in på denna. Sist tog det två veckor sedan blödde jag igen. Sedan blev cykeln som vanligt igen.
  • Northstrom
    Pommac1 skrev 2015-09-29 20:52:58 följande:

Förstår att du kommer gråta hur som helst! Hoppas på glädje tårar!

Hoppas att det går bra för dig idag. Det är jobbigt det där med förhoppningar och förväntningar, tycker jag. Kroppen spelar en spratt som gör att det blir svårt att hålla siktet inställt på rätt mål. Kram på dig!
  • Stargazers

Var på VUL idag och fick se ett pickande litet hjärta! En sån lättnad.... Även om det såklart inte finns några garantier ändå.

Pommac: vad visade testet idag?

• Northstrom
    Stargazers skrev 2015-09-30 14:43:45 följande:

Var på VUL idag och fick se ett pickande litet hjärta! En sån lättnad.... Även om det såklart inte finns några garantier ändå.

Stargazers: Men så härligt för er. Nä, är det något man lärt sig av IVF-karusellen är att det aldrig finns några garantier. Men, kul att få ett trevligt besked!
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-30 14:43:45 följande:

Å vilken lättnad för dig! Nä självklart är det ingen garanti men det är helt klart ett steg åt rätt håll. Här gick det inte lika bra tyvärr. Det blev negativt. Har mailat kliniken men inte fått något svar än. Blödde ju bara fyra dagar och inte sju som en vanlig mens. Men det kommer väl säkert mer blod om någon vecka. Nu behöver jag ett nytt mål att sträva efter.
  • jennyz

Stargazers: grattis! Nej det finns ju inga garantier, men när man sett hjärtat slå har man kommit många stora steg på vägen...

Pommac1: så synd, hade hoppats att det var plus trots allt, nya tag, hoppas kliniken och ni tillsammans bestämmer en ny plan som förhoppningsvis plus inom kort!!!

• Pommac1
    jennyz skrev 2015-09-30 17:52:05 följande:

Stargazers: grattis! Nej det finns ju inga garantier, men när man sett hjärtat slå har man kommit många stora steg på vägen...

Pommac1: så synd, hade hoppats att det var plus trots allt, nya tag, hoppas kliniken och ni tillsammans bestämmer en ny plan som förhoppningsvis plus inom kort!!!

Tack! Ja jag hoppas att de hör av sig snart. De brukar ju vara så snabba.
  • tessilina

Efter att ha smygläst denna tråd länge, så hoppar jag på trådtåget. Sitter för närvarande inne i ett av patientrummen efter att min fru genomgått vårt första äggplock. Minst sagt spännande att se vad det blir av detta! Men det var många och stora blåsor, totalt 23st ägg! Men då är det säkert en hel del omogna, så vi får se hur många som lyckas bli befruktade. Vi hade Sofia som "plockare" och hon kändes stabil och kunnig. Lite vätska i buken och lite oro för överstimulering, men vi håller tummarna för att det lägger sig över helgen med lite vila och värmedyna! Någon som varit med om liknande läge? Finns det något som man själv kan göra för att förhindra överstimulering?

• Pommac1
    tessilina skrev 2015-10-01 10:37:38 följande:

Efter att ha smygläst denna tråd länge, så hoppar jag på trådtåget. Sitter för närvarande inne i ett av patientrummen efter att min fru genomgått vårt första äggplock. Minst sagt spännande att se vad det blir av detta! Men det var många och stora blåsor, totalt 23st ägg! Men då är det säkert en hel del omogna, så vi får se hur många som lyckas bli befruktade. Vi hade Sofia som "plockare" och hon kändes stabil och kunnig. Lite vätska i buken och lite oro för överstimulering, men vi håller tummarna för att det lägger sig över helgen med lite vila och värmedyna! Någon som varit med om liknande läge? Finns det något som man själv kan göra för att förhindra överstimulering?

Jag har haft vätska i buken flera gånger. Även när jag inte gjort ivf. Vet inte vad det beror på. Men jag har aldrig blivit överstimulerade. vet inte om man kan göra så mycket? Det är nog bara att vänta och se.