• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-10-05 14:38:24 följande:

Har vilat härifrån en stund då jag varit i en svacka där jag känt att jag inte tillför något positivt. Nu har jag kravlat mig upp lite grann och gick in för att kolla hur det går för er andra. Vad ledsen jag blir att läsa att det misslyckats för några av er!

Själv hoppas jag att jag får hem medicin i tid för att påbörja nästa försök. Mensen beräknas i veckan, om allt har återgått till det normala... Känner mig hemskt orolig för nya medicin, Menopur, då jag är rädd att misslyckas med blandningen. Är det någon annan som har haft den? Tankar kring detta?

Jag har kört menopur och det gick bara bra. Visst var det lite fix men det gick bara bra. Man känner sig som ett proffs tillsist. :)
  • Pommac1

Ska det verkligen vara så här segt??? Jag har blödigt i 14 dagar nu. Jag behöver inte ha skydd men det kommer alltid nåt blodigt när jag är på toaletten. Igår kommer mer och jag behövde trosskydd då. Ont i magen och ryggen på natten. Om en vecka borde jag ha ägglossning. Borde boka in ett cellprov också. Vill att jag ska kunna göra det snart men man ska ju inte blöda då. Jag har köpt ägglossningstester så nu ska jag snart börja testa. Blir skönt att veta när mensen kommer så jag kan boka in allt jag har framför mig med cellprov, akupunktur och läkartid i Umeå.

• Mrs.W
    Pommac1 skrev 2015-10-05 19:19:23 följande:

Ska det verkligen vara så här segt??? Jag har blödigt i 14 dagar nu. Jag behöver inte ha skydd men det kommer alltid nåt blodigt när jag är på toaletten. Igår kommer mer och jag behövde trosskydd då. Ont i magen och ryggen på natten. Om en vecka borde jag ha ägglossning. Borde boka in ett cellprov också. Vill att jag ska kunna göra det snart men man ska ju inte blöda då. Jag har köpt ägglossningstester så nu ska jag snart börja testa. Blir skönt att veta när mensen kommer så jag kan boka in allt jag har framför mig med cellprov, akupunktur och läkartid i Umeå.

Jag blödde i 14 dagar, lite lite åt gången. Jag hade också ont i magen. 

Jag provade ägglossningstest men det visade inget på beräknad dag men jag kände av ägglossning som jag brukar ungefär två dagar senare än beräknat.

Till mig sa läkaren att hon trodde att jag haft ett mycket tidigt missfall och att det kunde vara därför blödningen drog ut på tiden, men inget om att det skulle vara konstigt om det inte var så. Vi proppar våra kroppar fulla med hormoner så egentligen är det inte konstigt att det blir lite knas.

Jag hoppas det går bra med allt bokande. När det är många andra tankar kan det vara så svårt att få tummen ur, man riktigt drar sig för att göra något.

• Mrs.W
    Pommac1 skrev 2015-10-05 19:13:05 följande:
    Jag har kört menopur och det gick bara bra. Visst var det lite fix men det gick bara bra. Man känner sig som ett proffs tillsist. :)
    Vad bra :) Fick hem broschyren igår och det kanske inte är så svårt ändå... men man blir så nojjig!
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-10-06 19:45:04 följande:

Jag blödde i 14 dagar, lite lite åt gången. Jag hade också ont i magen. 

Jag provade ägglossningstest men det visade inget på beräknad dag men jag kände av ägglossning som jag brukar ungefär två dagar senare än beräknat.

Till mig sa läkaren att hon trodde att jag haft ett mycket tidigt missfall och att det kunde vara därför blödningen drog ut på tiden, men inget om att det skulle vara konstigt om det inte var så. Vi proppar våra kroppar fulla med hormoner så egentligen är det inte konstigt att det blir lite knas.

Jag hoppas det går bra med allt bokande. När det är många andra tankar kan det vara så svårt att få tummen ur, man riktigt drar sig för att göra något.

Tack för ditt svar! Jag ska börja ägglossningstesta i morgon. Har beräknad ägglossning på fredag. Fast det kan ju bli lite senare som du säger. Har inte blött något idag! Skönt! Har dock haft ömma bröst och magsmärtor. Men jag får väl stå ut ett tag till och hoppas att kroppen blir sig själv snart. Har fått ett samtal inbokat nu i alla fall. Skönt!
  • Pommac1

Nu hajar jag varför jag har ont i magen! Det är ju ägglossningen som gör ont! jag känner inte igen smärtan då de känns så mycket mer denna gång. Men jag fick för mig att de var då här de andra gångerna också. Man blir glömsk när man är över 30 va? Ingen glad gubbe än men jag hoppas den kommer snart så jag slipper den här smärtan. Hade svårt att klä på barnen på jobbet idag (jag jobbar med små barn).

• Pommac1

Äntligen glad gubbe! Nu ska jag ringa sjukgymnastiken och höra om akupunktur för om två veckor borde man ju kunna köra igång! Om jag fattat det rätt så ska man börja bland de första dagarna i en cykel. På tisdag går jag veta om vi får ytterligare ett gratisförsök heller ej.

• Mama5

Jag körde igång min akupunktur när jag hade ägglossning, går nu en gång per vecka.

Går hos widings här i Umeå :)

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-10-08 20:28:17 följande:

Jag körde igång min akupunktur när jag hade ägglossning, går nu en gång per vecka.

Går hos widings här i Umeå :)

Å nej! Har jag tänkt fel nu? Är det fler besök i början eller är det en gång/vecka som man går?
  • Mama5

Jag går 1/ggr veckan

De sa att de va tillräckligt, men gärna äggplock dagen och insättnings dagen oxå :)

Den infon fick jag.