• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1

På tal om mitt goda immunförsvar. Nu mår ja illa! Men det kan ju vara nåt jag ätit. Suck! Ont i magen och det kommer små miniblödningar ibland. Nu vill jag bara att cykeln ska bli som vanligt igen. Tänkte köpa hem lite ägglossningstester och börja testa så fort jag känner att det närmar sig ägglossning. Så kan jag börja boka in akupunktur i nästa cykel. Känns som en evighet när man bara väntar...

• Northstrom

Imorgon är det dags för ultraljud. Har väntat sedan 11 september. Jag har varit ledsen, glad, nervös, spänd, tom, förväntansfull...nu återstår bara verkligheten imorgon. Det är knappt att jag tror det är sant - ultraljud imorgon.

Måndagen kan bli himmelsk eller hemsk. Snälla, håll en tumme...

• Pommac1
    Northstrom skrev 2015-10-04 17:38:30 följande:

Imorgon är det dags för ultraljud. Har väntat sedan 11 september. Jag har varit ledsen, glad, nervös, spänd, tom, förväntansfull...nu återstår bara verkligheten imorgon. Det är knappt att jag tror det är sant - ultraljud imorgon.

Jag håller tummarna hårt! Jobbig väntan. En evig väntan. Så seg väntan för mig nu också. Längtar efter nästa mens!
  • jennyz

Northstrom: håller tummarna stenhårt, hoppas ni får se den fantastiska bilden med pickande hjärta, får än idag tårar i ögonen när jag tänker på den stunden vi fick det, oslagbart!! Önskar alla fick uppleva det!!

• Bolih84
    Northstrom skrev 2015-10-04 17:38:30 följande:

Åh vad spännande men minns vad nervös jag var sist... Håller alla tummar och tår så klart!!
  • Northstrom

Tack för ert hållande av tummar och tår. Tyvärr har kroppen fortsatt att producera graviditetshormon utan att embryona orkat växa. De där små säckarna som fostren skulle bo i, var tomma. Eller rättare sagt - det fanns bara en blåsa men där var bara vätska, inget 8v-embryo. Och runt blåsan fanns den tjocka hinnan som sänder ut graviditetshormonet. Därför reagerar min kropp åter igen som att jag vore gravid. Det är så sjukt att ens egen kropp inte själv kan avbryta och bara acceptera faktum.... 

Nu väntar jag på samtal från kvinnokliniken. Det känns som den största pärsen, att sitta där i väntrummet bland höggravida och nyblivna mammor. De har inte något annat väntrum för oss som  får missfall. Ingen special treatment, där vi slussas bort från stora magar och gulliga bebisar. Nejnej, rub it in my face - låt mig få se vad jag än en gång går miste om!!! Och bara tanken får mig att må illa nu: jag går dit för att få piller så att jag inte är gravid längre. Hatar IFV-livet!!!

• Stargazers

Northstrom: åh nej vad tråkigt!! Jag loggade in här med förhoppningen om att du skulle dela med dig av glada besked åsså blev det raka motsatsen. Usch vad jag lider med er.... Finns ju inga ord som tröstar, det förstår jag, men jag hoppas verkligen att ni snart får vara med om en graviditet som går vägen. Skickar över en massa kramar <3

• Mrs.W

Har vilat härifrån en stund då jag varit i en svacka där jag känt att jag inte tillför något positivt. Nu har jag kravlat mig upp lite grann och gick in för att kolla hur det går för er andra. Vad ledsen jag blir att läsa att det misslyckats för några av er!

Själv hoppas jag att jag får hem medicin i tid för att påbörja nästa försök. Mensen beräknas i veckan, om allt har återgått till det normala... Känner mig hemskt orolig för nya medicin, Menopur, då jag är rädd att misslyckas med blandningen. Är det någon annan som har haft den? Tankar kring detta?

• jennyz

Nej Northstrom!! Många kramar från mig!!!
    Ja jag tycker också att de borde ha någon annan väg att ta emot på kliniken så man slipper se de lyckliga, en kompis till mig hamnade där några ggr för missfall, så taskigt att behöva gå till samma väntrum som lyckliga gravida... ð??? hoppas ni kan snart gå vidare, har ni någon plan, vill ni fortsätta med IVF?

• Pommac1
    Northstrom skrev 2015-10-05 11:42:57 följande:

Tack för ert hållande av tummar och tår. Tyvärr har kroppen fortsatt att producera graviditetshormon utan att embryona orkat växa. De där små säckarna som fostren skulle bo i, var tomma. Eller rättare sagt - det fanns bara en blåsa men där var bara vätska, inget 8v-embryo. Och runt blåsan fanns den tjocka hinnan som sänder ut graviditetshormonet. Därför reagerar min kropp åter igen som att jag vore gravid. Det är så sjukt att ens egen kropp inte själv kan avbryta och bara acceptera faktum.... 

Nu väntar jag på samtal från kvinnokliniken. Det känns som den största pärsen, att sitta där i väntrummet bland höggravida och nyblivna mammor. De har inte något annat väntrum för oss som  får missfall. Ingen special treatment, där vi slussas bort från stora magar och gulliga bebisar. Nejnej, rub it in my face - låt mig få se vad jag än en gång går miste om!!! Och bara tanken får mig att må illa nu: jag går dit för att få piller så att jag inte är gravid längre. Hatar IFV-livet!!!

Å nej vad jobbigt! Blir rakt ledsen i ögat av att läsa det här! Jag känner verkligen med dig! Men jag antar att det måste vara ännu jobbigare att få detta besked än att få mens direkt på RD 14. Jätte dåligt att det ska vara då att man måste gå ut till de andra igen. Å suck vad jobbigt! hatar också det här. Orkar knappt ta tag i saken nu. Borde ha bokat in en läkartid idag och jag borde ha ringt gyn och frågar om man får ytterligare ett försök.,