Northstrom skrev 2015-10-12 15:58:57 följande:
Hej, jag har varit lite "off" sedan förra veckan och inte var in här på sidan något alls. Tack för ert stöd efter mitt senaste inlägg just efter ultraljudet. Vet inte hur jag genomlevde förra veckan, men i fredags startades missfallet igång. Tyvärr blev även en av våra två kissekatterna sjuka och går just nu på antibiotika. Det verkar hjälpa föga, så i morgon kommer veterinären att rekommendera oss att låta henne somna in. Allt jobbigt på en gång...
Igår gjorde jag en sak som är väldigt olikt mig; jag skrev på fb om våra försök att bli föräldrar. Men jag skrev även om den sorg som följer med alla försök. Det var ohyggligt jobbigt att skriva, men ett måste för att kunna fortsätta leva. Vi bor nämligen i ett barnrikt, nybyggt område. Våra grannar (och även andra) hade anat att något var galet. Men nu vet de och förstår förhoppningsvis vår situation lite bättre. Skönt att slippa berätta samma sorgsna sak femtielva gånger. Sedan var det skönt att faktiskt berätta - så att folk förstår att det inte alltid är en dans på rosor att bli gravid. Jag ska blogga om detta mer framåt hösten. Då hoppas jag att de förstår ännu mer vad jag menar, alla de steg vi (i detta forum) måste gå igenom för att bli föräldrar jämfört med de som "vips, vops" blir gravida. Utan att för den skull låta missunnsam, såklart.
Nu väntar en missfallsutredning (som landstinget Västerbotten inte alls verkar vara så himla engagerad att göra) för oss om tre månader. Sedan får vi se vart vi hamnar.
Kram och lycka till allihopa! Jag tänker på er och håller tummarna!
Å jag blir så ledsen i ögat när jag läser vad du skriver. Allt på en gång! Modigt av dig att skriva på Facebook. Jag skulle inte kunna göra det (jag har alldeles för många som inte är riktiga vänner där). Men jag förstår känslan av att alla vet och ingen behöver undra. Skönt att inte behöva berätta för alla gång på gång. Skönt med en utredning men det kan ju vara svårt också. Vad länge man måste vänta? Jag tycker väl att den borde sättas igång direkt? Är det inte svårt att göra den efter?
Kram på dig och jag tänker på dig också!