• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • forsyne
    Pommac1 skrev 2015-10-15 20:33:23 följande:

Vi har gjort fyra försök men bara två med insättning. Det räknades inte då man inte får tillbaka nåt. Men efter nyår så räknas alla försök. Så på så vis blir det ju sämre.

Jaha. Det är svårt när reglerna ändras. Det är alltid någon som kommer i kläm. Positivt för vissa - negativt for andra. Hoppas ni kan ta er vidare snart. <3 (Jag vet förresten några som på något sätt belånade huset ytterligare för att bekosta ivf, men jag vet inte hur det funkar.)
  • Pommac1
    forsyne skrev 2015-10-16 02:09:19 följande:

Jaha. Det är svårt när reglerna ändras. Det är alltid någon som kommer i kläm. Positivt för vissa - negativt for andra. Hoppas ni kan ta er vidare snart. <3 (Jag vet förresten några som på något sätt belånade huset ytterligare för att bekosta ivf, men jag vet inte hur det funkar.)

Jo det är klart att det går ju säkert att låna mer pengar. Men just nu känns det lite tufft. Vi har inte ens flyttat än. Vi flyttar om 2 veckor. Men tanken är att testa insemination och akupunktur ett tag och sedan kanske vi kan testa ivf till våren igen.
  • Pommac1

Jag funderar på om det kan vara så enkelt som att jag lider av kalciumbrist. Jag är superdålig på att trycka i mig mjölkprodukter. Nu försöker jag äta yoghurt med massa russin på morgonen och sedan dricka ett glas oboy på kvällen (kan ej dricka mjölk som den är). Jag ska höra med läkaren som ringer på måndag.

• Mama5

Ja då vare dax...

I morgon börjar jag om, kör korta metoden med sprutorna, 150 Gonal-F + 300 menopur....

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-10-16 14:11:00 följande:

Ja då vare dax...

I morgon börjar jag om, kör korta metoden med sprutorna, 150 Gonal-F + 300 menopur....

Härligt! Hoppas det går bättre denna gång! Undra om det är nåt liknande som jag får göra om vi testar igen.
  • Mama5

Å jisses vad man glömmer, denna menopur spruta svider ju som 17...

Ja vi hoppas verkligen det går vägen denna gång.

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-10-17 18:45:55 följande:

Å jisses vad man glömmer, denna menopur spruta svider ju som 17...

Ja vi hoppas verkligen det går vägen denna gång.

Ja, man glömmer fort. Vet att jag tänkte vid senaste äggplocket - aldrig mer! Men nu har jag glömt smärtan. :)
  • Pommac1

Jag ska också blanda menopur och Gonal-F nästa gång vi gör ivf. Hoppas du uppdaterar hur det går Mama5. Jag skulle inte köra nåt mer med suprecur (långt protokoll). Men vi ska vänta med att göra ivf ett tag. Jag börjar med akupunktur nästa tisdag. Det blir spännande.

• Dipsy

hej hopp...är inne här och läser i bland...

vi har precis fått tillbax två embryon i går...

håller tummar och tår att det ska lyckas nu :)

• Dipsy

Skulle vilja veta lite om hur många par som får tillbax två embryon egentligen...enligt kliniken är det få men mer än så får man ju inte veta medans jag tycker mig att om man läser här så är det många som får tillbax två?

och ni som fick tillbax två hur gick det och hur såg embryonen ut?