• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Dipsy skrev 2015-10-23 09:20:28 följande:

Skulle vilja veta lite om hur många par som får tillbax två embryon egentligen...enligt kliniken är det få men mer än så får man ju inte veta medans jag tycker mig att om man läser här så är det många som får tillbax två?

och ni som fick tillbax två hur gick det och hur såg embryonen ut?

Jag fick tillbaka två sist. De var inte i jättetopp men de såg fina ut och var fyrcelliga. Tyvärr gick det inte vägen. Har fått min riktiga mens idag. Tycker det är helt otroligt att min cykel bara fortsätter att fungera i min gamla cykel. Dagen för beräknad mens stämmer precis i min app. Nu ska vi testa akupunktur som jag börjar med på tisdag.
  • Dipsy

Fick tillbax ett 8 celligt och ett 10celligt embryo av bra kvalitè, vill minnas att jag aldrig fått tre dagars tillbax tidigare...

är det nått de börjat med att odla nån dag längre även om de var få ägg eller kan de se tro att de även klarar 3 dagar....

• jennyz

De odlade tre dagar sist jag blev gravid, om de planerat 2 dagar, och har många fina så kan de välja att odla en dag till för att kunna välja ut det/de finaste, i vårat fall odlade de sedan vidare men inget klarade att frysas in, men det gjorde ju inget, fick ju vår underbara dotter...
    Tycker att det låter bra att ni fick två fina efter tre dagar, håller tummarna!!!!!!!

• Stargazers

Nu sist fick jag tillbaka ett tredagars och här sitter jag och är gravid i v 12 så för oss gick det finfint med ett tredagars :) Lycka till!!

• Dipsy

Jo jag vet ju att man kan odla upp till 6 dar men de gör man väl enbart om man fått ut många ägg..

de odlade 3 dagar..vi fick 5 ägg och tre var befruktade så jag tyckte det var lite vågat men de måste ju ha avvägt att de var i så pass bra kvalité att de skulle klara sig....

ja tankarna går verkligen inte att kontrollera just nu...usch vilken jobbig väntan..

• jennyz

För oss när jag blev gravid sist så hade de som sagt var tänkt odla bara två dagar, eftersom det inte var jättemånga ägg, men ringde bara någon timme innan jag skulle gjort ET och undrade om jag ville vänta en dag, och vi gjorde det... Eftersom ni bara hade tre befruktade skulle jag gissa att alla hade väldigt bra kvalitet, spännande veckor för er!! ð???

• Dipsy

jo spännande men samtidigt så påfrestande..

Hur gör ni andra med omgivningen??

denna gång vet ingen om det...slipper alla frågor i alla fall...

• Mama5

Vi gjorde andra ultraljudet i dag på sprut dag 10, och det hade endast blivit 3 ägg blåsor denna gång, (14,15,17mm) så de rekommenderade att vi inte skulle göra nått äggplock utan tar äggsprutan på onsdag och försöker själva hemma och sedan börjar om och går tillbakas på det långa protokollet med sprayen först..