• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Dipsy

JennyZ : ja tänk om??

men jag vet inte...sen får jag känningar som liknars vid mens och så tvivlar jag igen, det är verkligen inte lätt att känna efter hela tiden...

hur tidigt har ni andra vågat testa?

tror nämligen att umeå har en av de längre ruvningstiderna..

• jennyz

Jag testade ung RD 13 sist tror jag, huvudsaken att du väntat så länge att ovitrellen kommit ur kroppen så du slipper felaktigt plus...men det har den ju gjort för dig... Sedan beror det lite på hur du kan ta ett ev minus nu, det är ju inte definitivt ännu, det kan ju vara för tidigt ännu, så om du testar och får minus-ge inte upp!! (Jag testade minus RD 16-17 vid min första graviditet, efter en timme kunde jag urskilja ett streck till, men så länge ska man ju inte vänta.så jag var säker på att det var kört, testade på TD som var RD 21, och då var det plus, och slutade med vår första dotter... Kunde ändå inte låta bli att tjuvtesta andra gången, men då med clearblue digitalt test...(kände mig gravid då...)
    Håller tummarna stenhårt!!!!!!!!

• Dipsy

JennyZ: testade idag nu på eftermiddagen....- blev det ju :( så besviken på mig själv varför jag testar så tidigt...ruvardag 9 idag...kan ju vara alldeles för tidigt vilket jag hoppas på...för kan inte hjälpa att jag känner inte igen mig själv...så lättretlig och nerverna utanpå...och lukterna är jätte starka...men kan allt bara vara psykiskt tro?

Blir att åka och köpa nytt test ...fasiken vilken tortyr detta är..

• jennyz

Men ge inte upp, det är ju väldigt tidigt än!!! Prova igen om några dagar, håller fortfarande tummarna för dig!!!

• Dipsy

Jennyz: nej har inte testat mer men det är över för denna gång då mensen kom med buller och bång :( så jäkla trist...solensten har aldrig lyckats...så jag funderar om jag ska säga att jag vill ha sofia nästa gång? eller är det bara tokigt?

han har gjort 5 återinföringar och ett fet vill jag minnas...så det är ju rätt många gånger...de gånger de lyckats har tell gjort och en läkare som hette krystof...

men men...

• Dipsy

någon som provat något som heter pred??

läste att nån fått det men kan inte hitta vad det är eller vad det gör för nytta...

• jennyz

Nej vad tråkigt Dipsy!!! Jag vet inte vad pred är...
    Jag testade tell en gång men lyckades bara med solensten, så det kan vara olika... Men om det känns bättre för dig så tycker jag att du ska be att få prova en annan, tänk på dig själv! Men solensten har riktigt mycket erfarenhet så jag tror inte att han är fel val heller... ð???