• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mama5

Nej Dipsy, det är försök 2, första gången gjorde vi långa protokollet med spray och 450 menopur och fick ut 8 ägg, varav 5 mogna och 3 befruktades, men på dag 3 för insättning så var alla så grumliga att vi fick inte tillbakas nått.. Valde då det korta protokollet med 150 Gonal-F och 300 menopur men nu blev det endast 3 äggblåsor..

Jag har barn sedan tidigare med en annan man som kommit på vanliga vis, min nya man har fina å bra spermier.

Vi är dock över 40 så kanske därför det inte vill sig..

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-10-27 02:28:09 följande:

Vi gjorde andra ultraljudet i dag på sprut dag 10, och det hade endast blivit 3 ägg blåsor denna gång, (14,15,17mm) så de rekommenderade att vi inte skulle göra nått äggplock utan tar äggsprutan på onsdag och försöker själva hemma och sedan börjar om och går tillbakas på det långa protokollet med sprayen först..

Å nej vad tråkigt. Dystert. Ni kan få trillingar nu då om ni lyckas själva? Eller får ni inte försöka nu? Tänk att det är så olika på oss! Jag ska absolut inte köra långa några fler gånger men för dig är det troligen bättre. Vet du när nästa gång blir?
  • Pommac1

Jag gjorde akupunktur idag. Jag fick göra på baksidan (ben och rygg/bäcken) har ni fått samma? Jag trodde de skulle vara framsidan av kroppen. Men jag blev positiv till det. Det kändes bra och jag känner mig pigg efter! Det kändes lite som att jag hade vicks blue halstabletter i benen när jag gick därifrån. Friskt på nåt vis. :)

• jennyz

Jag gjorde bara akupunktur på framsidan, men de vet ju vad de gör, fotled och armled varje gång sedan varierat ben armveck och inför IVF var det också vid troskanten... Det varierade lite beroende på var jag var i menscykeln.

• Pommac1
    jennyz skrev 2015-10-27 19:24:09 följande:

Jag gjorde bara akupunktur på framsidan, men de vet ju vad de gör, fotled och armled varje gång sedan varierat ben armveck och inför IVF var det också vid troskanten... Det varierade lite beroende på var jag var i menscykeln.

Grejen är att den jag går till aldrig gjort detta förr. Hon har visserligen läst på och vi behandlar de två första veckorna i cykeln. Det kanske egentligen inte spelar någon roll om det är fram eller bak. Jag fick 8 nålar. Jag fick två på vristen och två på vaderna. Upplevde du också den här Vicks blue känslan efter? Hur länge satt dina nålar?
  • jennyz

Vicks blue vet jag inte , kände mig väldigt pigg i kroppen dock, jag var där mellan 1,5-2 timmar flesta gångerna, någon gång bara en timme... Jag kände efter några minuter hur blodflödet ökade, jag blev ofta rödrosigt i ansiktet, varm, och somnade efter ett tag...kände mig sedan ruskigt utvilad!!

• Dipsy

mama: ge inte upp...även om det är tungt just nu...men som Pommac skrev är inte risken/chansen för trillingar stor eller?

Pommac: angående akupunktur...jag blev bara trött...har bara gjort det i en av behandlingarna...

angående mig själv så känner jag inte igen mig stundtals...vet inte om det är ett bra tecken eller om det är efterdyningarna av allt som varit...arg och tvär och gråter...suck stackars gubbe som blev utskälld igår för att den där förbannade hockeyn alltid är på tvn....suck idag skämms jag lite...:(

• Virrvarr

Jag hoppar in i den här tråden, har inte varit aktiv i forum förut. Vi går hos ivf-kliniken i Umeå och ska göra går fjärde frysåterföeing nästa vecka.

• Pommac1
    Dipsy skrev 2015-10-28 08:01:23 följande:

mama: ge inte upp...även om det är tungt just nu...men som Pommac skrev är inte risken/chansen för trillingar stor eller?

Pommac: angående akupunktur...jag blev bara trött...har bara gjort det i en av behandlingarna...

angående mig själv så känner jag inte igen mig stundtals...vet inte om det är ett bra tecken eller om det är efterdyningarna av allt som varit...arg och tvär och gråter...suck stackars gubbe som blev utskälld igår för att den där förbannade hockeyn alltid är på tvn....suck idag skämms jag lite...:(

Ojoj. Tänk att hockey är livet! Har varit tillsammans med en kille som älskar hockey. Det tog slut då jag inte tyckte att jag fick någon tid tillsammans med honom. Vi höll dock på att hitta tillbaka till varandra men då dök min nuvarande man upp. Han sitter dock oftast vid datorn. Haha! Vet inte vad som är bättre?! Jag får dock tv'n för mig själv. :) förstår dig om fallet är liknande för dig. Hoppas ni kan prata med varandra vilket vi inte kunde. Så det var väl därför det blev som det blev.
  • Dipsy

Idag är jag på ruvardag 8...oj hade ju tänkt testa idag men vågade inte ifall det skulle visa sig på negativt då det är stundande kalas i morgon...vill ju kunna hålla ihop mig...

Men jag känner mig så gravid denna gång...irriterad till max, känner lukter jätte tydligt och kan bli lite äcklad av lukterna...men i nästa stund kommer tvivlerna...kanske det bara är biverkningar av lutinus??