• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Dipsy

Jenny: men usch vilken dramatik...oj 9 liter då måste du ha fått blod under tiden?...syrran hade en dramatisk förlossning och då tappade hon 4liter...men 9?!! härligt att det gick bra trots allt....

men skulle  ni vilja ha fler barn så finns det ju andra alternativ som adoption men det kanske inte är aktuellt för er..

• jennyz

Ja jag fick blod samtidigt, kroppen har ung 4,5 liter blod så jag bytte två ggr kan man säga... Det som var drygt var att man blir knappt sjukskriven ändå, jag var på sjukhuset 6 dagar, varav IVA 2 dagar, sängliggandes totalt nästan 5 dagar sedan plågade jag mig upp för att få komma hem, jag blev sjukskriven 2,5 vecka, sedan skulle jag fixa allt med bebis och storasyster själv, tur jag hade en sambo som kunde flexa lite!

Nej vi är nöjda med barn nu, har alltid velat ha två barn...samtidigt som jag när jag ser små bebisar tänker lite annorlunda, och jag saknar att vara gravid, det var så häftigt att känna sparkarna i magen, men jag är för evigt tacksam att jag fått uppleva det, hoppas att alla här får uppleva det! Vi är inte unga heller, jag 38 och sambon 43, så blir det när man väntar med att skaffa barn tills man skaffat jobb och hus och renoverat hus, för att sedan inse att det inte var lätt att skaffa barn!

• Dipsy

Så kan det ju vara att man väntar för länge att skaffa barn för att inse att det inte var speciellt lätt....så har det inte varit i vårat fall...tycker vi har försökt skaffa stor familj hela livet....jag var 23 första gången vi gjorde IVF nu fyller jag 36...

Människor reser och gör annat vi har satsat på att bli en familj...

Bara vi som varit med om ivf karusellen vet att det är en ganska påfrestande situation som kan tära mer än man någonsin har önskat...men önskan till ett barn är stark så mycket kan vi ju konstatera :)

• jennyz

Ja många tror ju att när man väl bestämt sig för att skaffa barn går det fort... Vi gjorde första IVF januari 2008, jag tycker det är länge, känns som IVF tagit mina tankar hela livet, men det är ju "bara" 5 år till vårt andra barn kom, nu ser jag denna tid som något som stärkt mig, och lärt mig uppskatta allt lite mer än tidigare... Kanske därför jag var så lugn sista snittet, läkarna har sagt att jag varit den lugnaste patienten de haft typ, att de förväntat sig helt andra reaktioner, men det enda jag kunde tänka på var dottern och de sa att hon mådde bra, och jag fick se henne en kort stund, så allt annat kändes oviktigt...
    Hoppas verkligen att ni lyckas snart!!!

• Dipsy

Jennyz : tack det hoppas vi också....

undrar om det ör för tidigt att börja om i januari??

Några fler?

• Dipsy

Mama: varför det långa?? antar att det är med sprayning i ex antal veckor?

• Mama5

Det korta fungerade inte på mej, fick endast tre äggblåsor så vi gjorde inget äggplock ens. Första gången körde vi det långa och fick 8 blåsor. Så vi prövar det långa en sista gång.

• Dipsy

är det trepack?...det första kan ju inte ha räknats om det inte blev plock?

jag har aldrig fått speciellt många äggblåsor men de har alltid valt att plocka...

dock tycker jag att de alltid varit lite feg med mängden enheter jag fått....

• Pommac1
    Dipsy skrev 2015-11-12 09:46:07 följande:

är det trepack?...det första kan ju inte ha räknats om det inte blev plock?

jag har aldrig fått speciellt många äggblåsor men de har alltid valt att plocka...

dock tycker jag att de alltid varit lite feg med mängden enheter jag fått....

Oj vad olika det verkar vara. Man får verkligen tro att det är individ anpassat med allt. Jag har alltid fått höga enheter.