• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Tack BK o drömmer om ett barn. BK: när blir d start för dig? Drömmer ett ett barn: vilken vecka är du i? Jag håller på att återhämta mig, efter försök m medicin blev d skrapning för mig oxå. Jag hoppas verkligen att mensen ska komma som planerat ca 6 v efter. Känns nog länge. Vet inte om jag dessutom måste vänta ytterligare en cykel innan start. Startar vid mens o transfer ca 20 dagar senare. Känns långt borta just nu. Förhoppningsvis hinner vi före jul.

• drömmer om ett barn

Micro: Jag går in i vecka 29+0 idag.

Skrapning måste vara en tung upplevelse mitt i all sorg.. :( Hoppas att ni hinner göra ny behandling innan jul. Hur många blastocyster har ni kvar i frysen nu?

• Norrlandskvinnan

Hej på er allihopa! 
    Jag har precis startat en fertilitetsutredning, där prover har tagits, VUL har gjorts och spermaprov skall lämnas nästa vecka! Hoppas på att allt är normalt! Hur som helst, hur lång är väntetiden just nu för IVF i umeå? Någon som vet? =) Hur länge tog utredningen för er som bor i norrland? 

• Micro

Drömmer om ett barn: vi har 4 blasto kvar så 2 försök, de tinar tyvärr alltid 2 per gång o jag tror vi nöjer oss med att sätta in ett i taget. sedan måste vi börja om med ny donator så jag hoppas på verkligen på dessa.

Välkommen Norrlandskvinnan. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång väntetiden var dessutom kan d ha ändrats.

• drömmer om ett barn

Micro: Vad synd att dom per automatik tinar upp två stycken på en gång. Hade varit bättre att tina en och om den inte ser bra ut ta ytterligare en. Förstår att ni gärna vill ha ett embryo från samma donator. Hoppas, hoppas att det går vägen! :)

Norrlandskvinnan: Välkommen hit! :) Då vi började våran IVF-resa 2011 fick vi vänta 3 månader (lika länge som vårdgaranti-tiden) på att få komma till kliniken för ett första besök. Jag vet dock inte hur långa väntetiderna är nuförtiden. Vid syskonförsök fick vi starta direkt, men det är nog lite skillnad på egenfinansierade och landstingsfinansierade behandlingar. Har ni försökt länge på egen hand?

• Norrlandskvinnan
    drömmer om ett barn skrev 2016-10-15 21:46:43 följande:

Micro: Vad synd att dom per automatik tinar upp två stycken på en gång. Hade varit bättre att tina en och om den inte ser bra ut ta ytterligare en. Förstår att ni gärna vill ha ett embryo från samma donator. Hoppas, hoppas att det går vägen! :)

Norrlandskvinnan: Välkommen hit! :) Då vi började våran IVF-resa 2011 fick vi vänta 3 månader (lika länge som vårdgaranti-tiden) på att få komma till kliniken för ett första besök. Jag vet dock inte hur långa väntetiderna är nuförtiden. Vid syskonförsök fick vi starta direkt, men det är nog lite skillnad på egenfinansierade och landstingsfinansierade behandlingar. Har ni försökt länge på egen hand?

Tack! =) Jag hoppas att allt kommer gå fort! vi har försökt skaffa barn i 2 år. Hur många IVF försök har du gjort? 
  • drömmer om ett barn

Norrlandskvinnan: Jag håller tummarna för att det inte ska vara några större väntetider så att ni får köra igång så snart som möjligt! :)

Med första barnet gjorde vi 4 fulla IVF:er (varav ett försök fick avbrytas pga för få äggblåsor) samt ett frysförsök. Nu när vi är inne på syskonförsök blev jag gravid på första försöket.

• BK1986

Hej tjejer. Hur har ni det?

Här tar vi det lugnt och inväntar spraystarten om en vecka. Känns skönt att ha fått ett uppehåll sedan missfallet.

Micro: Hur gick skrapningen och hur mår du nu?

Norrlandskvinnan: Vår remiss skickades i november förra året och vi fick komma på besök redan i december. Men det beror ju på hur kön ser ut. Hoppas ni får komma snart!

• Norrlandskvinnan
    BK1986 skrev 2016-10-22 19:11:47 följande:

Hej tjejer. Hur har ni det?

Här tar vi det lugnt och inväntar spraystarten om en vecka. Känns skönt att ha fått ett uppehåll sedan missfallet.

Micro: Hur gick skrapningen och hur mår du nu?

Norrlandskvinnan: Vår remiss skickades i november förra året och vi fick komma på besök redan i december. Men det beror ju på hur kön ser ut. Hoppas ni får komma snart!

Men Åh, det lät positivt! Jag hoppas att det kommer gå fort! Lycka till!
  • Stargazers
    Micro skrev 2016-10-15 19:04:02 följande:

Drömmer om ett barn: vi har 4 blasto kvar så 2 försök, de tinar tyvärr alltid 2 per gång o jag tror vi nöjer oss med att sätta in ett i taget. sedan måste vi börja om med ny donator så jag hoppas på verkligen på dessa.

Välkommen Norrlandskvinnan. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång väntetiden var dessutom kan d ha ändrats.

Hoppas ni hinner med ett nytt försök innan jul!

Är det Umeå som alltid tinar upp två ägg åt gången? Trodde de tog ett och ett.