• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Mår ok efter mf. Började m medicin men blev skrapning tillslut, låg inne en natt. D är 15 dagar sedan, tyvärr har inte blödningen slutat. Har varit lite hela tiden m inte minskat. Brukar hålla på ca 2 men kan ju vara olika. Är lite otålig, vill att vanliga mensen ska komna NU. Vill köra igång igen. Jag gör ÄD i Riga o de fryser embryon 2 o 2. Tror att d måste Tina båda. Ska höra om de kan ta ett. Tror de vill tina 2 eftersom de inte vet hur bra kvalitet d är, så att transfer inte blir inställt.

• Micro

I Riga sätter d gärna in 2 embryon men vi vill ha ett pga min fysik, chansen för tvillingar är för stor tycker vi. Tror tyvärr att d blir efter nyår men hoppas på tidigare. Är lite nervös att d andra mensen infaller så transfer blir mitt under jul å inte blir av. Tänker boka tid hos min gyn dr för koll när blödningen slutat. Skulle helst starta medicinering på första mensen men får höra vad Riga tycker o om allt ser bra ut.

• BK1986

Micro: Förstår. Det tog rätt lång tid innan jag slutade blöda också. Hann vara på en koll för att jag inte förstod varför det aldrig gav sig. Fick till svar att allt såg bra ut och att det förmodligen var min mens som kommit igång redan två veckor efter skrapningen. Så det kan ju vara normalt. Jag blödde tre veckor efteråt.

Hoppas att ni får komma igång snart, men ge er själva lite tid att återhämta er också. För mig behövdes det mer än jag trodde. <3

• drömmer om ett barn

BK1986: Hur går det med behandlingen? Inga biverkningar från sprayen hoppas jag. När börjar du med sprutorna?

Micro: Hur går det för dig, något nytt om ny behandlingsstart?

Kvinna32: Vad spännande med syskonförsök! :) Hur långt har ni kommit?

• BK1986

Hej! Här rullar det på. Noll biverkningar som tur är. :) Fick blödningen idag men kliniken säger ändå att man ska spraya minst 14 dagar plus dubbelkolla med blodprov. Hade hunnit bli peppad på att vi skulle få köra igång redan nu.

I övrigt känns allt så avslappnat. Jag har inte känt mig stressad alls då jag råkat bli försenad med att ta nässprayen eller rentav missat ett tillfälle. Känns nästan oförskämt lugnt. Kan hända att det ändras när sprutorna läggs till.

Hur har ni andra det? <3

• Micro

Jag väntat på min första mens efter mf, borde komna om 2 v. Ska idag till dr o kolla att allt ser bra ut efter mf. Ska maila kliniken o fråga hur snart vi får köra igen. Om vi måste vänta m medicinstart till bästa mens, tror d. Brukar starta m medicin vid mens start o transfer ca 20 dagar senare. Så ett bra tag kvar. Kul att ni andra är på gång.

• Micro

Har fått svar från kliniken. De vill att jag väntar till mensen i december så att kroppen får vila ordentligt, känns så länge:( Förstår men vill ju igång NU. Då blir transfer förhoppningsvis i jan.

• Micro

Var till dr idag o allt såg bra ut men slemhinnan var tunn så hon trodde att mensen skulle dröja:( Ville att jag återkommer om den inte kommit i nov för att få medicin för att få igång den. Hon var mkt ledsen o sa att d var mkt ovanligt m mf efter v 9. Jag fick i v 13. Blev att jag började tänka varför??? Känns så långt till nästa försök.

• Kvinna32

Fick blödning i fredags så börja med mediciner då, förhoppningsvis fet om 2,5 vecka drygt