• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Spännande kvinna 32. Snart är du ruvare:)

Min mens kom idag, fattar inget. Dr sa ju igår att d dröjer. Glad men om jag räknar kan nästa försök bli förskjutet pga julstängt:(

• BK1986

Micro: <3 Så märkligt! Har du ringt och pratat med kliniken?

Kvinna32: Lycka till! :)

Här rullar det på. Kliniken ville att man skulle spraya minst 2 veckor, så på måndag blir det blodprov för att se så att jag är nedreglerad. Förhoppningsvis sprutstart nästa vecka och ÄP vecka 47. :)

• drömmer om ett barn

Ursäkta att jag inte skrivit förrän nu. En nära anhörig gick bort för några dagar sedan.

BK1986: Vad skönt att du klarat dig från biverkningar. Håller tummarna för att blodprovet på måndag ser bra ut så att du får börja med sprutorna. Vad skönt att du känner dig avslappnad, bra att slippa känna den inre stressen som annars kan vara vanligt vid dessa behandlingar.

Micro: Skönt att den efterlängtade mensen dök upp även om det blev tidigare än beräknat. Har slemhinnans tjocklek någon betydelse i detta skede? Vore tråkigt om julstängningen skulle skjuta upp nästa försök med en månad :(

Kvinna32: Vad spännande, då är det inte länge kvar till transfer! :)

Norrlandskvinnan: Har du hört något från kliniken?

• BK1986

drömmer om ett barn: Usch! Beklagar sorgen. <3 Här behöver du inte förklara dig. Man är inne när man vill och orkar. <3

Kvinna32: Men vad säger du! Det har jag aldrig hört talas om. Trodde att tjock slemhinna var någonting positivt! Vad händer nu då?

Egen uppdatering: Blodprovet i måndags visade ett värde på 70 och jag är alltså nedreglerad. Tjoho! :) Tog första sprutan Menopur igår så nu är vi äntligen igång igen. Planerat ÄP vecka 48.

• drömmer om ett barn

Kvinna32: Jag har inte heller hört talas om att man kan ha för tjock slemhinna. Jättetråkigt att höra att du fått avbryta :(

BK1986: Tack! Härligt att höra att du är igång med sprutorna. Hoppas innerligt att det går vägen nu :)

• Ivf-ulrika

Hej på er .

Då ansluter jag mig till denna stora grupp!

I går skickade jag och min sambo in hälsodeklarationen till ivf kliniken här i Umeå.

Så antar att vi kommer få vänta i tre månader på att få komma på första besöket!

Någon här som vet om det kan gå fortare om man själv ska betala sin ivf behandling eller är det lika lång väntetid oavsett?

• drömmer om ett barn

Ivf-ulrika: Välkommen hit! :) När vi påbörjade syskonförsök fick vi starta i princip på en gång, med landstingsfinansierade försöken tog det 3 månader. Hoppas att ni inte behöver vänta så länge på att få komma på det första mötet. Har ni barn sedan tidigare?

• Ivf-ulrika
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-18 15:32:37 följande:

Ivf-ulrika: Välkommen hit! :) När vi påbörjade syskonförsök fick vi starta i princip på en gång, med landstingsfinansierade försöken tog det 3 månader. Hoppas att ni inte behöver vänta så länge på att få komma på det första mötet. Har ni barn sedan tidigare?

Hej och tusen tack :)

Jag har barn sen tidigare men steriliserade mig för 10 år sedan å hade absolut inga planer på att skaffa fler barn.

Men nu har läget förändrats drastiskt och jag om min sabo vill försöka skaffa ett gemensamt barn.

Han har inga barn sen tidigare.

Är ny i ivf svängen så vad menar du med syskonförsök :) har ni haft IBF hjälp tidigare menar du?