• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Ivf-ulrika: Då förstår jag hur det ligger till :) Håller tummarna för att det ska gå bra för er.

Precis, gjorde IVF med första barnet (resulterade i en dotter född -13) och i år startade vi syskonförsök så nu är jag gravid med barn nr 2.

• Ivf-ulrika
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-18 15:53:40 följande:

Ivf-ulrika: Då förstår jag hur det ligger till :) Håller tummarna för att det ska gå bra för er.

Precis, gjorde IVF med första barnet (resulterade i en dotter född -13) och i år startade vi syskonförsök så nu är jag gravid med barn nr 2.

Men grattis vilken vecka är SU i?

Men säkert därför det gick så fort för er då du fått hjälp tidigare.

Men vi är inställda på 3 månader å skulle de gå fortare är de ju bara en bonus!

Man har ju miljoner frågor så ska bli skönt att få träffa dem på kliniken så man får lite svar.
  • drömmer om ett barn

Ivf-ulrika: Tack, jag är i vecka 34 :) Tror också att det gick snabbare denna gång eftersom vi gjort IVF:er tidigare. Nu behövde vi inte åka till kliniken utan startade behandlingen direkt.

Ja, vad skönt för er att få prata med läkarna och få svar på era frågor. Dom är jätteduktiga i Umeå.

• 1986a

Vi kontaktade ivf-kliniken i november 2015. Jag fick lämna blodprov bara efter någon vecka. Min sambo fick vänta till januari på att lämna spermaprov. Det visade sig att han hade få spermier så han blev tvungen att lämna ett till prov nästan 2 månader senare. Det var väldigt mycket jobbig väntan. Inte förrän i juni fick vi åka till skeå för vårt första besök. Vi fick en remiss till ivf men det blev sommarstängt så vi var tvungen att vänta i flera månader till. Efter sommaren var det 3 månader kötid. I början av oktober fick vi träffa någon på ivf-kliniken i umeå för första gången och i början på november började behandlingen. Så från att vi kontaktade ivf tog det 1 år innan vi gick starta. Bättre sent än aldrig men sjukt jobbig väntan.

• Virrvarr

Hoppar in i tråden :) går i Umeå gör tredje försöket nu.
    Har har totalt återfört 9 embryon och ska imorgon återföra två blastisar. Är 35 år. Manlig faktor.

Gillar att läsa Umeå tråden - ser att man är fler som kämpar.

• drömmer om ett barn
    1986a skrev 2016-11-22 10:13:02 följande:

Vi kontaktade ivf-kliniken i november 2015. Jag fick lämna blodprov bara efter någon vecka. Min sambo fick vänta till januari på att lämna spermaprov. Det visade sig att han hade få spermier så han blev tvungen att lämna ett till prov nästan 2 månader senare. Det var väldigt mycket jobbig väntan. Inte förrän i juni fick vi åka till skeå för vårt första besök. Vi fick en remiss till ivf men det blev sommarstängt så vi var tvungen att vänta i flera månader till. Efter sommaren var det 3 månader kötid. I början av oktober fick vi träffa någon på ivf-kliniken i umeå för första gången och i början på november började behandlingen. Så från att vi kontaktade ivf tog det 1 år innan vi gick starta. Bättre sent än aldrig men sjukt jobbig väntan.

Välkommen hit :) Oj, vilken lång väntan! Väntan på att få komma igång kändes som en evighet tyckte jag och då behövde vi ändå bara vänta i 3 månader. Skönt att ni är igång nu iallafall :) Var i behandlingen befinner ni er?
  • drömmer om ett barn
    Virrvarr skrev 2016-11-22 14:54:43 följande:

Hoppar in i tråden :) går i Umeå gör tredje försöket nu.
    Har har totalt återfört 9 embryon och ska imorgon återföra två blastisar. Är 35 år. Manlig faktor.

Gillar att läsa Umeå tråden - ser att man är fler som kämpar.

Välkommen! :) Så spännande med återföring imorgon. Håller tummarna för att det går vägen med blastisarna :) Har du fått två tillbaka förut?
  • 1986a

Det har gått 15 dagar efter äggplock. Jag var tvungen att åka in till akuten i söndags pga smärtor i magen och uppsvullen. Jag blev inlagd för observation och fick åka hem på måndagen. Jag har förstorade äggstockar och vätska i buken, ont som tusan! Men det positiva är att läkaren sa att om jag hade kissat på en sticka hemma så hade det visat ett plus ????

Har fortfarande jätteont i magen, kan inte vända mig i sängen utan att skrika till ???? ska in på en ny koll idag.

Hur går det för er?

• Ivf-ulrika
    drömmer om ett barn skrev 2016-11-22 22:26:15 följande:

Välkommen hit :) Oj, vilken lång väntan! Väntan på att få komma igång kändes som en evighet tyckte jag och då behövde vi ändå bara vänta i 3 månader. Skönt att ni är igång nu iallafall :) Var i behandlingen befinner ni er?

Lycka till :) får man själv välja om man vill sätta in två?