• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986

Grattis Norris! Vad spännande. <3 När har du testdag? :)

Jag kör 3 ggr/dag. Typ kl 6, 14 och 22. Det är inte toknoga med tider vad jag har förstått. För mig tar det alltid några timmar innan det rinner ut. Så det är bara att bita ihop och låtsas som ingenting på jobbet. :D

Ruvardag 6 med 2-dagars för mig. Tiden går långsamt!

• Fru S
    Norris skrev 2016-12-08 13:21:41 följande:

Återföring av två blastisar på tisdag!
    Nu börjar man bli smått nervös/orolig/förväntasfull :)
    Ni som har fått ta lutinus, hur har ni gjort? 3 gånger om dagen? Hur gör ni när ni e på jobbet? Jag får gå upp kl 4 på morgonen för att ta den. Då hinner jag ligga ner en stund så det inte rinner ut direkt igen.

Lycka till med ruvningen!! Och du med BK1986! 

Jag tar Lutinus kl 5,45, kl 13,45 och kl 21,45. När jag är på jobbet försöker jag sitta närmsta kvarten i alla fall. Hemma ligger jag i soffan eller sängen minst 30 min.
    Jag upplever att Lutinus rinner mycket mindre än vad den förra sorten gjorde (tror den hette Progesteron, var som en liten krita typ) Mitt börjar rinna mest efter nån timme, typ när det är nån timme kvar till nästa dos. 
    Nu blöder jag ju som sagt också så det är svårt att veta när det rinner ut men på kliniken sa hon att det är ingen fara att allt åker ut för fort, kroppen hinner ta upp det den ska ändå. Men besvärligt är det! Jag har ju sista dagen med Lutinus imorgon men som jag sa till min man imorse, skulle hellre hålla på med Lutinus i 9 mån om jag bara slipper blödningarna!
  • Kvinna32

FruS jag skulle be att få fortsätta med lutinus till vecka 12 i ditt fall om du nu är gravid vilket jag tror och hoppas på. Jag fick det nu senast då vi fick sonen innan honom hade vi fått två missfall. Jag tycker dina test blir starkare enligt bilden för varje dag. Du har inte testat med clearblues digitala med veckoindikator?

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-08 20:40:07 följande:

FruS jag skulle be att få fortsätta med lutinus till vecka 12 i ditt fall om du nu är gravid vilket jag tror och hoppas på. Jag fick det nu senast då vi fick sonen innan honom hade vi fått två missfall. Jag tycker dina test blir starkare enligt bilden för varje dag. Du har inte testat med clearblues digitala med veckoindikator?

Varför är det bra att fortsätta med lutinus? Har inte kroppen börjat producera progesteron själv nu? Har inte använt clearblues digitala med veckoindikator, funderar på att ta ett till veckan för att se om bubblan hänger kvar. Förutsatt att det nu är plus imorgon också när jag har TD.
  • Kvinna32

Progesteron är det som håller kvar graviditeten och lutinus hjälper då till genom att förstärka det. Däremot tvistar de lärda om det ger någon effekt men efter två missfall fick jag prednisolon från 1 a mensdagen, trombyl från återföring och lutinus i 12 veckor och då lyckades vi så jag tror på det iaf...
    Blöder du mindre nu?

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-08 22:22:11 följande:

Progesteron är det som håller kvar graviditeten och lutinus hjälper då till genom att förstärka det. Däremot tvistar de lärda om det ger någon effekt men efter två missfall fick jag prednisolon från 1 a mensdagen, trombyl från återföring och lutinus i 12 veckor och då lyckades vi så jag tror på det iaf...

Blöder du mindre nu?

Okej, jag trodde inte man fick det efter testdagens. Ska fråga idag när jag pratar med kliniken.

Jo jag blöder lite mindre men fortf lite för mycket för att det ska kännas bra.
  • Fru S

TD idag och ett starkt plus direkt på stickan! Har pratat med kliniken och fått datum för koll den 30/12 (vilket känns som hundra år bort!) Törs inte riktigt tro på att detta är sant förrän jag har passerat v8, då vi fick missfall förut, och tills vi varit på koll och ser om allt ser bra ut. Hon jag pratade med tyckte att min blödning lät helt ofarlig så jag hoppas det är så. Blöder mycket mindre idag även om det fortfarande kommer hela tiden. Så nu ska jag försöka att inte nojja så mycket och njuta av detta tills jag är bevisad motsatsen, även om det är jättsvårt!

jag vill bara säga till er alla som håller på, ge inte upp! Vi har som sagt försökt i 12 år och gjort flera IVF-försök, men plötsligt händer det! Stor kram till er alla. 

• BK1986

Stort grattis Fru S! :) <3 Håller tummarna för att allt går bra. Kram!

• Ivf-ulrika
    Fru S skrev 2016-12-09 10:31:02 följande:

TD idag och ett starkt plus direkt på stickan! Har pratat med kliniken och fått datum för koll den 30/12 (vilket känns som hundra år bort!) Törs inte riktigt tro på att detta är sant förrän jag har passerat v8, då vi fick missfall förut, och tills vi varit på koll och ser om allt ser bra ut. Hon jag pratade med tyckte att min blödning lät helt ofarlig så jag hoppas det är så. Blöder mycket mindre idag även om det fortfarande kommer hela tiden. Så nu ska jag försöka att inte nojja så mycket och njuta av detta tills jag är bevisad motsatsen, även om det är jättsvårt!

jag vill bara säga till er alla som håller på, ge inte upp! Vi har som sagt försökt i 12 år och gjort flera IVF-försök, men plötsligt händer det! Stor kram till er alla. 

Ska med håla tummarna för dig. Är med en lite äldre tjej som ska starta upp mitt första ivf försök nu i början av 2017!