• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

FruS: har du någon möjlighet att ta hcg m blodprov. Om du tar 2 blodprov m en dag mellan så syns stegringen. Det ska ung dubblas på 48 tim. Kan göras på vårdcentralen lab eller liknande. Har gjort d hos min privata gyn av sköterskorna min utländska klinik vill att jag gör d. Har oxå tagit extra när jag varit orolig.

• Micro

Har fått förslag om transfer ev 27 dec, har inte bestämt om jag ska köra el vänta en månad. Har en slemhinna som växer dåligt oxå så vet inte långt i förväg om d blir av. Kan bli svårt m flyg den 26 dec. Måste flyga både inrikes o utrikes (Riga) o sambon jobbar så vi måste ha barnvakt el så får han stanna hemma fr jobbet, jobbar skift. Har 4 embryon kvar å de tinar 2 per gång så 2 försök. Vill så gärna ha ett helsyskon till sonen känner mig nervös, tredje syskonförsöket, ett neg o ett mf. Vi gör äggdonation.

• Fru S

Helt villrådig! Min man tycker dagens streck är minst lika starkt om inte starkare än igår och jag tycker det är typ samma. Vad tycker ni? Och hur strark kan strecket bli? Jag tänker om graviditeten nu har avstannat så kanske man får samma styrka på strecket ett par dar innan hormonet gått ur kroppen. Fast om man fått det starkaste det kan bli så blir det ju inte starkare även om hormonnivån stiger. Blir helt tokig av detta!!

• BK1986

Micro: Hur går det? Har ni kommit fram till någonting? <3

Fru S: Så länge det inte bleknar skulle jag nog tro att det är OK. Börjar det avta i styrka kan det nog vara sämre. Håller tummarna att det fortsätter bli starkare! <3

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-07 22:17:20 följande:

Har du nån bild på dagens test FruS?

Dagens test var ju bilden högst upp dvs onsdagens test.

har testat imorse med ett vanligt Clearblue-test och det blev ett starkt plus nästan på en gång! Hittills idag blöder jag mindre än igår så jag hoppas blödningen avtar mer under dagen och att det inte betyder att något har lossnat och åkt ut helt nu. 
    Törs inte riktigt tro att det är sant! 

Nån som vet hur fort testen blir svagare om man får missfall så här tidigt? 
  • BK1986
    Fru S skrev 2016-12-08 07:35:22 följande:

Dagens test var ju bilden högst upp dvs onsdagens test.

har testat imorse med ett vanligt Clearblue-test och det blev ett starkt plus nästan på en gång! Hittills idag blöder jag mindre än igår så jag hoppas blödningen avtar mer under dagen och att det inte betyder att något har lossnat och åkt ut helt nu. 

Törs inte riktigt tro att det är sant! 

Nån som vet hur fort testen blir svagare om man får missfall så här tidigt? 

I det här läget tror jag att det går väldigt fort att hcg sjunker. Det enda som går göra är ju att be om blodprov för att kolla nivåer och ev ökning.
  • Fru S
    BK1986 skrev 2016-12-08 10:13:40 följande:
    I det här läget tror jag att det går väldigt fort att hcg sjunker. Det enda som går göra är ju att be om blodprov för att kolla nivåer och ev ökning.
    Tack för ditt svar. Tänkte nästan be om blodprov imorgon när jag pratar med kliniken, om det nu fortf visar plus imorgon. 

Jag blöder mycket mindre än igår, hittils i alla fall. Var nyss på toa och när jag torkade mig var den en ganska stor "klump" på pappret som ser ut typ som en hinna som har rullat ihop sig lite. Har dock inte haft ont eller så som man kan ha vid mens. Nån som vet om man kan "släppa" en del av slemhinnan utan att det är nån fara? Eller vad kan det vara för hinna som kommer ut? (gud man kan bli knäpp för mindre känner jag!)
  • Norris

Återföring av två blastisar på tisdag!
    Nu börjar man bli smått nervös/orolig/förväntasfull :)
    Ni som har fått ta lutinus, hur har ni gjort? 3 gånger om dagen? Hur gör ni när ni e på jobbet? Jag får gå upp kl 4 på morgonen för att ta den. Då hinner jag ligga ner en stund så det inte rinner ut direkt igen.